Контакти

Гр. София, п.к 1618 Район Витоша, ул. Околовръстен път Номер 3
Гр. Варна, п.к 9000, Център, ул. Котел 10

Свържете се с нас

Искрено се надяваме пилотът да бъде открит жив и невредим! Това е най-важното в този час! Уверени сме, че Министерството на отбраната е привлякло всички необходими за това ресурси. Това се казва в позиция на Атлантическия клуб във връзка с инцидента край Шабла, при който изтребител МиГ-29 падна в Черно море.

Експертите настояват незабавно да се предприемат следните действия:

  1. Незабавно започване на пълно разследване на инцидента, като бъдат включени и експерти от съюзни и партньорски държави с обширен опит в експлоатацията, поддръжката и ремонта на МиГ-29, по-конкретно Полша и Украйна.
  2. Служебният министър на отбраната незабавно да представи на българското общество пълен отчет на изпълнението на всички сключени договори с РСК МиГ по рамковото споразумение от 2018 г. за ремонтите и поддръжката на МиГ-29. В отчета следва да се включи и пълната информация относно всички проблеми, които до момента сме имали с руската страна по изпълнението на договорите – както по отношение на закъсненията в сроковете на изпълнение, за което вече са поискани неустойки, така и във връзка с възможни некачествени ремонти и рекламации от наша страна. От особено важен обществен интерес е въпросът как българската страна е осъществявала контрола върху извършваните ремонтно-възстановителни дейности? Какви са гаранциите, за да считаме за надеждни и разумни така наречените „удължавания на ресурса“ на бойните ни самолети в заводи на държава, която счита НАТО и България за враг? Справка: руската военна доктрина.
  3. Служебният министър на отбраната да представи в спешен порядък пред българското общество анализ на отражението на забавянията от руска страна на изпълнението на договорите за ремонт на изтребителите МиГ-29 върху подготовката на летателния състав. По-конкретно, обществото трябва да знае как това се е отразило на бойната готовност на Военновъздушните сили. Особен интерес за обществото ни представлява изясняването на връзката между летателна подготовка на българските пилоти, за която е известно, че е далеч под стандартите на НАТО, от една страна, и този инцидент, от друга.
  4. Спиране на всички полети с ремонтираните от РСК МиГ самолети МиГ-29 до изясняване на причините за инцидента!
  5. Незабавно стартиране на детайлна проверка на качеството на изпълнените ремонти на МиГ-29, като в нея бъдат включени и експерти от държави от НАТО и страни-партньори на Алианса.
  6. Незабавно правителството, основавайки се на принципа на солидарността в НАТО, да поиска стартиране на съюзна мисия по охрана на българското въздушно пространство, докато България не придобие надеждни способности за самостоятелно изпълнение на задачите по Air Policing.

Още по темата вижте и в това видео:

  1. Незабавно спиране на всички дейности по евентуална модернизация на авиониката или допълнителни удължавания на ресурса на МиГ-29, както и преразглеждане на същите в светлината на резултатите от разследването на настоящия инцидент.
  2. Сформиране на междуведомствена работна група на правителствено ниво, в контекста на предстоящото изработване в Министерството на отбраната на Инвестиционен план-програма до 2032 г., която да започне незабавно работа по намиране на варианти за възможно най-бързо освобождаване от останалите на въоръжение стари съветски самолети.

Хареса ли ви публикацията?

Натиснете на звезда за да ни оцените!

Средна оценка / 5. Брой гласували:

Все още няма добавен рейтинг.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *