Мерцедес се отправя към последните седем състезания през 2021 г., като води и при пилотите, и при конструкторите. Според Тото Волф обаче отборът далеч не се чувства комфортно, а притесненията за задвижващата система са на преден план в края на сезона.
Люис Хамилтън помогна на Мерцедес да запази безупречния си рекорд в Сочи със 100-ната си победа в Гран при на Русия. Но след като две седмици преди това смени пауър юнит на съотборника си Валтери Ботас преди Гран при на Италия, Мерцедес взе изненадващото решение да даде на Ботас пети агрегат в Русия, което го отведе на 16-о място на старта.
Запитан след Гран при на Русия за смяната и дали това е начин да се „запасят“ пауър юнити за Ботас до края на годината, Волф отговори:
„Мисля, че направихме предпазливата смяна на двигателя не само защото смятахме, че искаме да се запасим, но и защото искаме да разберем работата на двигателя – и това ни даде някои въпросителни“.
Волф отказа да уточни какви точно са тези въпросителни. Притиснат по въпроса дали смята, че Ботас или Хамилтън ще имат още от тази промяна до края на годината, Волф каза:
„Приемаме всеки състезателен уикенд поотделно, а след това ще оценим отново представянето на задвижващите агрегати и ще вземем решения.
В момента преоценяваме представянето системата, защото имаме въпросителни. и затова не сме решили кои двигатели ще се върнат да дневен ред“, добави той.
Въпросът за силовите агрегати е особено актуален за отборите в момента, тъй като Мерцедес, както и останалите доставчици на двигатели, трябва да бъдат хомологирани в началото на 2022 г., като след това този модел ще бъде замразен поне до 2025 г.
И Волф потвърди, че именно затова Мерцедес са особено чувствителни към представянето на този свой компонент в момента, като се има предвид, че от 2022 г. нататък те ще бъдат с тях поне три сезона.
„Ето защо опитваме много неща наведнъж“, обясни Волф.
„Трябва да имаш правилния баланс между това да се увериш, че наистина си решил всички проблеми, които имаш в задвижващия агрегат, не само тази година, но и за за следващата.
„Така че определено сме във фаза на оценка, (на) това как да продължим този сезон по отношение на тази част.“
В момента Хамилтън води с две точки пред съперника си Макс Верстапен в класирането при пилотите, а Мерцедес има 33 точки преднина при конструкторите пред Ред Бул.