Присъственото обучение е приоритет за всички нас. На практика, ако в училищата няма болни, те могат да работят в зависимост от това какъв сценарий има на Национално или на областно ниво. Това заяви пред БНР зам.-министърът на образованието Мария Гайдарова.
Тя подчерта, че тази година ведомството е предложило коренно различен подход и решенията ще се взимат на различни нива – национално, училищно, областно. „Разработихме ясни алгоритми с ясни отговорности. Търсим баланса между максимално присъствено обучение при минимален риск за учениците и учителите”, каза Гайдарова.
При отсъстващи 10% от учениците поради симптоми на COVID-19 или при заболели учители, така че в училището да няма възможност да се осъществи присъствения учебен процес, директорът на училището може да направи аргументирано предложение до министъра на образованието и науката за преминаване към ротационно или цялостно обучение от разстояние в електронна среда. Това става с решение или на педагогически съвет, или на РЗИ. Разписали сме тези правила и стъпки, включително и приложение на доклада, който директорът трябва да разработи и изпрати своевременно.При изготвяне на това предложени за ротация се спазва принципът на обучение от разстояние, в електронна среда, да бъдат не повече от 50% от учениците. Първи следва да премине випускът с най-много заболели и контактни ученици.
В общия случай бих могла да кажа, че важи принципът, че към самообучение от разстояние в електронна среда преминават първо учениците в гимназиален етап на образованието с изключение на 12-и клас.При продължаващо влошаване на епидемиологичната ситуация и учениците то 12-и клас, както в прогимназиалния етап с изключение на тези от 7-ми клас.Учениците от 7-и клас и начален етап – 1-ви и 4-и клас преминават в обучение от разстояние в електронна среда в краен случай.