Контакти

Гр. София, п.к 1618 Район Витоша, ул. Околовръстен път Номер 3
Гр. Варна, п.к 9000, Център, ул. Котел 10

Свържете се с нас

Все повече фирми вече дават възможност на служителите си да оставят хоум офиса в миналото и да се върнат на традиционното си работно място. Има хора, които приемат опцията с отворени обятия. Но има и такива, които са успели много добре да стиковат работата и дома и предпочитат да останат вкъщи и след като овладеем пандемията.

Лице в лице без компютър между хората. Това е предпочитаният начин на работа от Елена Михаилова, която е ръководител на кредитен център. Тя и колегите й са се върнали в офиса отдавна. От една страна така искали самите те, а от друга – по този начин работата се върши по-ефективно.

„Ние нямахме търпение, дори се обаждахме няколко пъти на шефа на компанията ни, за да може вече минем към работата в офиса. Не сме стояли твърде дълго хоум офис. Единствено и само, когато беше първият локдаун бяхме всички по къщите си. След това започнахме да се редуваме – сутрин, обед, през ден, за да не се струпваме много хора на едно място. Спазваме задължително препоръките, които са против пандемията. Но срещите продължиха. Клиентите също предпочитат срещите да се извършват на живо”, обясни тя пред NOVA.

Не всички, които имат нужда от кредитна консултация, се справят добре със социалните мрежи и инструментите за видео връзка. Освен това конкретно в този бизнес работата опира до голяма степен до доверие между служител и клиент, което по-трудно се гради през екрана.

„В офиса личният контакт, срещите с клиентите, документацията, която върви в оригинал, която се изисква по закон да се поддържа, всичко това улеснява страшно много работата. И като добавим това, че ние в офиса се чувстваме по-добре, отколкото вкъщи, защото сме работохолици и екипът ни е страхотен, всичко това допринася за много добри резултати”, смята Елена.

В тази фирма не се отчита спад в доходите, въпреки работата от къщи, която не е присъща за техните служители.

„Вкъщи се върши работа. Дори бих казала, че не се отделяш от компютъра и работиш повече часове, отколкото работиш в офиса, защото се разсейваш и от други дейности. Предимството беше, че прекарах повече време с децата си, за което не остава време през другото забързано ежедневие. Знаете, всички могат да работят от всяка точка на света, но при нас това определено не е така. ”, споделя още Елена.

Но за Анастасия Атанасова е така – тя ръководи екип от 30 души, които се занимават с координация на процеси в голяма IT компания.

„Хоум офисът не е нещо ново за нас. Имахме го като опция и преди и хората го ползваха, когато имат нужда. Бих казала, че в днешно време разполагаме с достатъчно богат набор от инструменти, посредством които можем да изпълним задачите си с еднакво качество и бързина. Независимо дали работим от офиса или от дома, всичко е въпрос на организираност и на фокус”, смята Анастасия.

Единственото различно е, че ако преди работата от дома е била опция за разнообразие или по необходимост, то сега е ежедневно задължение. Новият режим не се е отразил на работната дисциплина в екипа й. По-скоро рисковете не са за компанията, а за самите служители.

„ Разбира се, социалната изолация внася известно количество стрес, увеличава се и рискът от бърн аут, защото е по-трудно да контролираме обема от работа, когато я извършваме от дома си. По принцип той  е мястото за отдих, за почивка и когато обвържем тясно същото това място с работния процес, много трудно поставяме граници”, обясни Анастасия. Самата тя с удоволствие би работила отново от офиса. Но, подобно на колегите си, би предпочела да се запази опцията за хоум офис, когато се наложи.

„Базирайки се на наблюдения в екипа ми – една част от хората ми са млади и активни и биха предпочели да се върнат в офиса чисто в социална перспектива Определено живият контакт е нещо, търсено от тях. Докато при родители, млади семейства при тях тази гъвкавост и възможност да работят от вкъщи ще бъде предпочетена, защото често им се налага да стоят у дома, да гледат децата и да съчетават това с работата си. Изминалата година беше един страхотен тренинг за всички родители, включително и за мен. Защото, първо предизвика една солидарност сред колегите, когато се чуват деца наоколо. Когато детето търси вниманието на родителя, има разхвърляни играчки, докато човек говори пред камерата. Със сигурност тази солидарност ще допринесе за приемственост на работещите родители”, смята IT специалистът. Според нея ситуация ще разчупи и представата за офис – намаленият състав няма да е нещо учудващо. Което пък ще даде повод за размисъл на финансовите директори.

Хареса ли ви публикацията?

Натиснете на звезда за да ни оцените!

Средна оценка / 5. Брой гласували:

Все още няма добавен рейтинг.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *