Малко над половин милион или точно 551 667 лева получат за реклама т.нар. „малки“ участници във вота на 11 юли. Това става ясно от едно от последните решения на ЦИК. За сравнение за парламентарния вот през април сумата за т.нар. медийни пакети бе двойна – 975 000 лева, пише агенция „Монитор“.
10 партии, 4 коалиции и един Инициативен комитет, издигнал независим кандидат, ще имат право на медийни пакети. Това са предимно формации, който и не получават партийна субсидия, но са регистрирали кандидатски листи във всички изборни райони.
Причината за това рязко свиване на сумата е и по-малкият брой формации, които ще се явят на изборите. Така партиите и 3 от коалициите ще вземат по о 40 000 лева за отразяване в медиите и за агитация, колкото е максимума по закон. Сред тях са гражданската платформа Българско лято, където кандидат за депутат е Васил Божков, коалицията „Ляв съюз за чиста и свята република“, където участва пък Жан Виденов, Атака, Глас народен, коалицията на КОД,БЗН и БДФ, която се явява под името „Национално обединение на десницата“.
Една коалиция обаче ще вземе 26 667 лв. Става дума за „Българските патриоти“, в които се обединиха от ВМРО, НФСБ и „Воля“. Причината за редуцираната сума е фактът, че след изборите пролетта от ВМРО взимаха партийна субсидия, въпреки че не влязоха в НС. Такава се дължи на всяка партия получила над 1 %. За коалициите обаче прагът е 4 %. Именно затова НФСБ и „Воля“, която се явиха като коалиция на вота на 4 април, бяха лишени от партийна субсидия, но сега могат да получат медиен пакет.
Инициативните комитети пък получават по 5000 лева. Толкова ще вземе и този издигнал Давид Леви за депутат.