Контакти

Гр. София, п.к 1618 Район Витоша, ул. Околовръстен път Номер 3
Гр. Варна, п.к 9000, Център, ул. Котел 10

Свържете се с нас

Консумацията на големи количества кофеин увеличава три пъти риска от глаукома при хора, които са генетично предразположени към повишено вътреочно налягане. Това установиха учени от медицинско училище “Айкан” в Маунт Синай, цитирани от електронното издание “МедикълЕкспрес”, предава БТА.

Приемът на повече от 480 милиграма кафе на ден (приблизително около четири чаши) допринася за повишаване на вътреочното налягане с 0,35 милиметра, сочат данните от проучването. При хората, които са генетично предразположени, консумацията на повече от 321 милиграма кафе дневно или на около три чаши увеличава риска от глаукома 3,9 пъти в сравнение с тези, които не пият кафе или консумират по-малко напитки с кофеин, предава БТА.

Международен екип от учени анализира резултатите на повече от 120 000 участници в проучване, проведено в периода между 2006 г. и 2010 г.

Доброволците на възраст между 39 г. и 73 г. предоставили на изследователите здравните си картони заедно със свои ДНК проби. Те попълнили анкетни карти с въпроси за хранителния си режим, фокусирани върху консумацията на съдържащи кофеин напитки.

Участниците в изследването трябвало да отговорят по колко кофеиносъдържащи напитки и храни консумират на ден, какво е съдържанието на кофеин в тях. В анкетните карти имало и въпроси, свързани със зрението на доброволците – дали страдат от глаукома или има ли в семейството им хора с тази болест.

Три години по-късно е измерено вътреочното налягане на доброволците и са изследвани очите им.

Данните показват, че високият прием на кофеин като цяло не води до по-голям риск от глаукома или повишаване на вътреочното налягане. Въпреки това при една четвърт от участниците, за които е установена генетична предразположеност към глаукома, е установен повишен риск от увреждане на зрението.

Хареса ли ви публикацията?

Натиснете на звезда за да ни оцените!

Средна оценка / 5. Брой гласували:

Все още няма добавен рейтинг.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *