Контакти

Гр. София, п.к 1618 Район Витоша, ул. Околовръстен път Номер 3
Гр. Варна, п.к 9000, Център, ул. Котел 10

Свържете се с нас

Европейският парламент иска закон, който да регулира хоумофиса. А целта е ясно да се разграничи професионалният от личния живот, особено сега, когато заради пандемията все повече хора работят от вкъщи, предава NOVA.

От началото на пандемията заради COVID-19 не малка част от офисите останаха празни, а работата от вкъщи се е увеличила с 30 %. Една трета от служителите – всеки ден се налага да работят и в часовете за почивка.

Въпреки че помогна на много хора да запазят работните си места, хоумофисът  доведе и до ситуация да сме „винаги на линия”. А това би провокирало стрес, тревожност и депресия сред служителите.

Затова Брюксел готви нови правила, които ясно да регламентират условията на труд, работно време и време за почивка. Вече близо година работното място за Петя Павлова е домът й. Като служител в международна компания за подбор на персонал сменя срещите на живо с онлайн интервюта с кандидати, с бюрото в офиса с дивана вкъщи.

“Аз съм оптимизирала максимално времето си, не губя време за пътуване до офиса, доста по-гъвкава съм при провеждането на интервютата”, твърди Петя Павлова, експерт по подбор на персонал.

Бързо след плюсовете обаче идват и минусите. Тъй като често времето за почивка се смесва с работните задачи, а ангажиментите не свършват с 8-я час зад монитора на лаптопа. 

„Продължават да звънят телефони, да идват имейли. За мен е важно да се спазва работното време и да се осигурява този баланс между работа и личен живот”, посочва тя.

Така, неусетно, работният ден се удължава, служебните разговори стават денонощни, а „да си на повикване” се превръща в новата норма, показват последните проучвания на трудовия пазар.

„Работният ден е удължен за средностатистическия служител в офис с 8,2 % – което води до близо 48,5 минути повече работно време на ден. Така че границата вече е размита – губим реалност кога започва работният ден и кога свършва”, твърди финансовият консултант  Явор Костов.

„Случва се доста често хората да си вдигат телефона по време на обедната си почивка, да забравят да си вземат дори почивка, особено когато задачите са много”, посочва Розалия Стоилова,  HR експерт.

Претоварването с работа води до редица рискове за здравето, отчитат експертите.

Още по темата:

Хареса ли ви публикацията?

Натиснете на звезда за да ни оцените!

Средна оценка / 5. Брой гласували:

Все още няма добавен рейтинг.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *