Шефът на екипа на Ред Бул Кристиан Хорнер изрази своята изненада от постиженията, които според него отборът на Мерцедес е постигнал в работата на двигателите си.
Според правилата на Формула 1 съперниците за титлата нямат право да подобряват мощността на двигателите си по време на сезона.
Хорнер заяви, че скоростта на Мерцедес в права линия „напоследък е направила значителна крачка“.
„Изненадващо е, че са направили тази стъпка само с пауър юнит“, каза той.
Мерцедес отхвърля твърденията на Ред Бул, заявявайки, че нищо не се е променило в техния двигател, освен че е бил монтиран нов в болида на Хамилтън за Гран При на Турция миналия уикенд.
И Хамилтън, и съперникът му за титлата Макс Верстапен от Ред Бул поставиха нови двигатели – с цената на наказания на стартовата решетка през последните две състезания: Верстапен в предишното състезание в Русия, а Хамилтън в Турция.
Нидерландецът води на Хамилтън с шест точки шест състезания преди края, след като завърши втори миналата неделя, а пилотът на Мерцедес – пети.
Двигателите с вътрешно горене винаги се влошават с течение на времето, така че новият двигател на Хамилтън ще осигури малко предимство в сравнение с този, който той използваше преди.
Твърденията на Ред Бул са подобни на тези, които самият британец изказа за двигателя Хонда по-рано през сезона.
Ред Бул направи очевидна крачка напред в представянето си по време на Гран При на Франция в началото на лятото и Хамилтън публично постави въпроса как са успели да го направят.
Обяснението на отбора по онова време беше, че аеродинамичните подобрения на автомобила им са позволили да използват по-малки задни крила, което е намалило съпротивлението и е увеличило скоростта на правите, без да се влоши представянето в завои.
Хорнер каза: „Преди можехме да се сравняваме с тях с по-малки (задни) крила, а сега не можем да се доближим до тях. Това се видя особено на тази писта, където Люис имаше предимство на права линия с по-голямо задно крило на автомобила“.
Шефът на Ред Бул се опасява, че проблемите с надеждността на двигателя на Мерцедес може да повлияват в положителна посока на представянето.
„Можете да видите, че всички отбори на Мерцедес очевидно имат някои проблеми с надеждността, с които се опитват да се справят, което е необичайно за този тим. Представянето им обаче все още е впечатляващо.
Дали едното е за сметка на другото, не знам, но ако погледнете някои от разликите в скоростта на задната права, на някои места тя беше 15-20 км/ч, което е повече, отколкото ако имаше DRS (помощ при изпреварване)“, заяви Хорнер.
От Мерцедес казват, че са озадачени от думите на Хорнер и че те не се потвърждават от данните.
Шефът на отбора Тото Волф призна, че компанията управлява надеждността и производителността на двигателите си.
„Когато започнете да разширявате границите на производителността на всички пауър юнити, на определен етап ще се сблъскате с някои пречки“, казва той.
„Нашите хибридни системи са най-надеждните от въвеждането на този вид двигатели през 2014 г. и тъй като границите се разширяват, сме виждали примери за, да речем, необичайни шумове в двигателя с вътрешно горене, които все още не са напълно разрешени на този етап.
Те причиниха някои проблеми в миналото. Имахме няколко двигателя, които на практика се повредиха, а сега става въпрос за овладяване на проблема, защото смяната на части не е нещо, с което бихте се заели“, заяви Волф.
Изглежда, че Мерцедес е направил крачка напред по отношение на цялостното си представяне в сравнение с Ред Бул, откакто Формула 1 започна отново след лятната си почивка.
През първата половина на сезона Ред Бул имаше средно предимство в квалификациите от 0,026%.
В трите сухи квалификационни сесии през втората половина на сезона досега Мерцедес имаха предимство от 0,286%.
Въпреки това въпросните три писти – Монца, Сочи и Истанбул Парк – се смятат за благоприятни за немския тим, докато две от останалите шест състезания – Мексико и Бразилия, се очаква да бъдат в полза на Ред Бул.