Британското правителство е на път да забрани поставянето на рекламни лога на букмейкърски компании върху екипите на професионалните клубове. Това е следващата стъпка от действията на комисията по хазарта, която ограничава рекламата на този бизнес.
Според последните изследвания връзката между букмейкърите и професионалния футбол подтиква все повече млади хора към хазартна зависимост.
В момента девет от 20-те клуба във Висшата лига имат спонсор букмейкърска компания. В Чемпиъншип (второто ниво на английския футбол) почти половината от 24-те клуба също рекламират компании от хазартния бизнес.
Очаква се предложението да бъде прието в следващите седмици, след като за подобно ограничение се заговори още в началото на 2020 г. Новината доведе до незабавна реакция от президента на Английската футболна лига (EFL) Рик Пери. Организацията ръководи Чемпиъншип и останалите две професионални дивизии – Лига 1 и Лига 2.
„Това може да бъде пагубно за по-малките отбори извън Висшата лига. Дотук претърпяхме огромни загуби заради пандемията, а сега сме изправени пред нови трудности“, каза Пери.
Според него не е доказано, че забраната за реклама ще намали драстично броя на хазартно зависими.
„72 клуба са поставени под огромен риск. Първенствата също са спонсорирани от хазартна компания, а това ще ограничи допълнително приходите на всички“, каза още Пери.
Преди време намерение за ограничаване на рекламата на букмейкърски къщи изрази и испанската Ла Лига.