Шарл Льоклер може и да стартира Гран При на Русия от последната позиция на стартовата решетка, но завърши петъчните тренировки доволен от обновения пауър юнит на своето Ферари и разкри, че има хитър план да изпревари съперниците си в неделното състезание.
Тази промяна е причината пилотът да стартира в състезанието в Сочи последен, а многобройните наказания за промяната го поставят на втора редица заедно с Макс Верстапен от Ред Бул, който също има промяна по болида си. Състезателят на Ферари обясни защо е толкова доволен от първия ден от тренировките в Русия, след като завърши трети в FP1 и десети в FP2.
„Всичко мина много добре. Имам предвид, че денят беше положителен“, каза той.
„Разбира се е така винаги, когато се налага такава голяма промяна за всички, за механиците, за нас – това е нов автомобил. Така че е хубаво да видим, че всичко работи според очакванията. Сега се фокусираме най-вече върху състезанието, защото от квалификацията така или иначе стартираме последни, така че днес свършихме добра работа, като взехме колкото се може повече информация и съм доволен от петъчния ден“.
Запитан дали усеща разликата с този нов двигател на Ферари, Льоклер отговори:
„Усещам, че е малко по-добър, което е чудесно. Данните също го потвърждават, така че да, страхотно е да виждам и усещам промяната“.
И макар че пилотът от Монако заяви, че ще му е трудно да изпреварва от последната позиция, той се надява да използва автомобила на Верстапен, за да си проправи път напред в Сочи.
„Пистата е много трудна за изпреварване. Опитах по време на FP2 и беше много трудно, така че нека видим. Никога не знаем“, заяви той.
„Ще се опитам да дам най-доброто от себе си, но очаквам трудно състезание в неделя. Може би ще е малко по-лесно за Верстапен, той е доста по-бърз от нас. Аз обаче ще се опитам да го използвам, като остана просто зад него и изпреварвам колите заедно с него“.
Съотборникът му в тима Карлос Сайнц също коментира промяната във Ферари:
„Това беше добър ден за отбора. Мисля, че успяхме да изпробваме пауър юнит в болида на Шарл без никакви проблеми, което изглежда окуражаващо.
И от моя страна имах добър ден на пистата, просто се успокоявах малко по малко, свиквах с този автомобил на това трасе. Минусът му е, че води към привикване и голяма увереност. Освен това се изисква голяма отдаденост в тези 90-градусови завои“.
След победата на Макларън на Монца Ферари изостава с 13,5 точки от съперниците си в средата на шампионата в преследването на третото място при конструкторите.