Регулаторите от Европейския съюз започнаха ново антитръстово разследване срещу монопола на Google, този път за да установят дали американският технологичен гигант задушава конкуренцията чрез технологичните си разработки в сферата на дигиталната реклама, съобщава АП.
Изпълнителната комисия на ЕС заяви във вторник, че е започнала официално разследване дали американският гигант е нарушил правилата на конкуренцията на блока, като е фаворитизирал собствените си услуги и технологии за дисплейна онлайн реклама за сметка на конкурентни издатели, рекламодатели и сходни услуги за рекламни технологии.
Комисията заяви, че разглежда по-специално дали Google ограничава достъпа на трети страни до потребителски данни, събирани за рекламни цели от уебсайтове и приложения.
„Google присъства в почти всички нива на веригата на доставки за онлайн дисплейна реклама. Загрижени сме, че компанията затруднява конкурентните онлайн рекламни услуги да се конкурират в така наречения списък с доставчици на рекламни технологии. А равните условия са от съществено значение за всички участници във веригата на доставки,“ заяви изпълнителният вицепрезидент на Комисията Маргрете Вестагер, отговаряща за опазването на конкуренцията.
„Честната конкуренция е важна – както за рекламодателите, за да достигнат до потребителите на сайтовете, така и за собствениците на сайтовете (издателите) да продават своето пространство на рекламодатели, да генерират приходи и финансиране за създаването на съдържание. Също така ще разгледаме политиките на Google за проследяване на потребителите, за да се уверим, че те отговарят на лоялната конкуренция,“ допълва тя.
По-рано френският орган за защита на конкуренцията обяви, че е наложил глоба на Google от 220 милиона евро за „злоупотреба с господстващото си положение на пазара“.