Шефът на Мерцедес Тото Волф обеща, че отборът му ще бъде „агресивен в подхода си“ през останалата част от 2021 г., тъй като се стреми към рекордната осма титла при пилотите и конструкторите през този сезон, като същевременно намекна, че в предстоящите състезания може да се наложи смяна на пауър юнит за Люис Хамилтън.
Хамилтън спечели предишното Гран при на Русия, като постигна първата си победа след Силвърстоун и се изкачи начело в класирането при пилотите. Съперникът за титлата Макс Верстапен обаче е само на две точки зад него, след като се изстреля от 20-о до 2-ро лясто в Сочи. Волф призна, че Мерцедес вече няма друг избор, освен да действа агресивно в оставащите седем състезания този сезон, започвайки с Гран при на Турция този уикенд.
„Финалните моменти на последното състезание в Русия доказаха, че във Формула 1 всичко може да се случи и съдбата може да се промени за миг“, каза Волф, който наскоро призна, че Мерцедес има „въпросителни“ относно работата на хибридната система.
„Този сезон държи всички ни нащрек и това е нещо, което ни радва изключително много, но също така означава, че трябва да сме агресивни в подхода си към сезона, за да извлечем максимален брой точки.
Това е нашият фокус за Турция и след това. Знам, че Люис, Валтери (Ботас) и целият отбор са въодушевени за предстоящата битка и сме готови за още едно вълнуващо състезание този уикенд на Истанбул Парк, където все още има много неизвестни за нас заради повърхността на пистата и метеорологичните условия през 2020 г.
Трасето е вълнуващо и подходящо за състезания, така че мисля, че ни очаква още един впечатляващ обрат в този блестящ сезон на Формула 1″.
Бурното наваксване на Верстапен в Гран при на Русия дойде, след като Ред Бул реши да действа решително и оборудва холандеца с четвърти агрегат в Сочи, което доведе последна позиция на стартовата решетка.
В разговор за „Sky Sports“ Волф, който преди това намекна, че Хамилтън може да избегне използването на четвърти агрегат през този сезон, призна, че „Мерцедес“ обмислят възможностите си, след като дадоха на Ботас нова хибридна система за Гран при на Италия и Русия.
„Възможно е“, призна Волф, когато бе попитан дали Хамилтън може да се нуждае от четвърта смяна.
„Кога и как, все още не е решено. Най-важното е да не отпаднеш заради проблем с болида“, добави Волф.
„Можеш да се справиш с колебанията, независимо дали ще завършиш втори, трети, мисля, че това е нормално… Шампионатът ще продължи дълго. Но ако не завършиш…
„Затова разглеждаме параметрите на двигателите, за да сме сигурни, че няма да имаме проблеми с надеждността“.
Трябва ли Мерцедес да смени пауър юнита на Хамилтън за Гран при на Турция? От отбора могат да си спомнят как Хамилтън от 6-о място на стартовата решетка стигна до победа с 31 секунди, която му осигури седмата титла миналата година.