Американският интернет гигант Google обяви, че няма да позволява на потребители, отричащи климатичните промени, да осребряват свое съдържание на нейни платформи.
Новата политика за рекламодатели и потребители в YouTube ще забранява да се рекламира и да се печели от съдържание, противоречащо на добре установения научен консенсус за съществуването и причините на промените в климата, съобщи корпорацията в специално изявление, предаде БТА.
Това включва съдържание, отнасящо се до климатичните промени, за които се казва, че са измислица или измама, твърдения, отричащи, че дълготрайните тенденции показват, че климатът на планетата се затопля, и твърдения, отричащи, че емисиите на парникови газове и човешката дейност допринасят за климатичните промени, посочва Google.
Компанията ще проучва съдържанието и ще прави разграничение между неверни твърдения, представяни като факти, и съдържание, което съобщава за такива твърдения или ги обсъжда.
Google ще започне да прилага новата си политика от ноември.