Според данни на Европейската комисия (ЕК) 56% от пълнолетните хора в Европейския съюз са станали жертва на онлайн измами през последните 2 години. Това се дължи на зачестилите фишинг атаки, които се разпространяват масово сред хората посредством имейл комуникация, социални мрежи или лични съобщения, става ясно от проучването.
Ниската обществена осведоменост по темата също допринася в отчетения процент на измамени потребители в онлайн пространството.
За целта, ЕК призовава европейските потребители да се пазят от оферти, които изискват спешно действие или предоставяне на данни за лични сметки. Потребителите трябва да се пазят и от покупка на стоки на анонимни търговци. Един от ефективните начини за справяне с проблема е и контролът върху начините, по които организациите предлагат продукти и услуги онлайн.
За да се избегнат злоупотреби онлайн, ЕК съветва хората трябва да са наясно с техниките за продажба чрез директен призив – търговските съобщения от типа „уникална възможност“, „единственият продукт, предлагащ ефективна защита“, „единственият комплект за тестване за домашна употреба“ или продаван на „най-ниската цена на пазара“, придружени със „само днес“ или „бърза разпродажба“ трябва да бъдат проверявани редовно преди да се последват линковете от съобщенията. Всеки администратор на платформа също би следвало да съдейства при наличие на съмнителни търговски съобщения на неговия сайт. Ако не получат необходимата помощ, потребителите могат да се обърнат към компетентните национални органи.
С цел повишаване на осведомеността на хората по важни потребителски теми, ЕК е създала и кампания, наречена „Твоето бъдеще. Твоят избор“. Като част от нея Комисията предлага информационно видео по темата за безопасност в Интернет: EC AV PORTAL (europa.eu).