Модата е истинското огледало на обществените настроения. Модните тенденции често се влияят от всичко, което се случва в обществото.
И тогава, когато дадена ситуацията се влоши, дизайнерите започват да ни говорят на основния достъпен за тях език – езика на облеклото, разказват от Harper’s Bazaar.
4 неща на Кари Брадшоу, които никога не излизат от мода (СНИМКИ)
Неведнъж дизайнери са използвали колекциите си, за да ни напомнят за необходимостта от запазване на мира в целия свят. Ето 3 колекции на известни марки, чието мото е ясно, а именно:
Животът е най-ценното нещо, което имаме и трябва да го пазим на всяка цена.
Christian Dior (Пролет/Лято 2005г.)
Къщата на Dior е пацифистка по природа. Създадена през 1947 г., само няколко години след края на Втората световна война, има значителен принос за възстановяването на следвоенната модна индустрия във Франция.
За бившият творчески директор на Dior Джон Галиано е неизбежно да пренебрегне антивоенната тема. В пролетно-лятната му колекция от 2005 г. се появяват тениски, блузи с дълги ръкави и якета с ярки щампи и кръпки с пацифистки лозунги: „Dior not war“ („Dior, а не война“) и „Dior for peace“ („Dior за мира“).
Moschino (Есен/Зима 2007/08 г.)
Най-разпространеният и универсално разбран символ на движението за мир е този против ядреното въоръжаване, популяризиран от хипитата.
Добре познатият знак е създаден в края на 50-те години от художника Джералд Холтъм за британското движение за ядрено разоръжаване.
Впоследствие той е присвоен от противниците на войната във Виетнам, хипитата и всички останали борци за световен мир.
За Moschino знакът се превръща в своеобразно второ лого. Марката го е използвала повече от веднъж в щампи, бродерии, аксесоари и бижута. В есенно-зимната си колекция от 2007 г., знакът, избродиран на гърдите на обикновена черна туника, се превърна в един от централните елементи. Също в начин на изразяване на позиция относно случващото се в света, без да се каже нито дума.
Chanel (Пролет/Лято 2015 г.)
И тогава Лагерфелд изуми със своите величествени и креативни модни ревюта. Най-впечатляващото в модната колекция бе „разходката“ на моделите с феминистки слогани. Френската история е известна със своите улични манифестации и призиви за свобода и равенство.
“Шанел” блесна в седмицата на модата в Париж (ВИДЕО)
Представянето на колекцията е вид феминистки бунт, а моделите вървят с плакати „History is her story“, „Women’s RIGHTS are more than ALRIGHT“, „Fashion NOT war“ и т.н.
Улиците на Париж винаги са живи, а хората готови да отстояват правата си и да покажат недоволството си. Ето затова Chanel има такъв успех с тази колекция.
Превод и редакция: TRENDY NEWS