Ще направи ли Русия свой McDonald“s, ще замести ли Кока-Колата с квас и ще се пренесе ли окончателно във ВКонтакте?
Руски политици като кметът на Москва Сергей Собянин и депутатът Вячеслав Володин се надпреварват да предлагат на мястото на фаст фууд веригата да се настани руски бранд, като Володин донякъде на шега предложи този бранд да се казва „При дядя Ваня“, предава webcafe.
Тя е основана през 2016 г. и в момента един от собствениците ѝ е популярният руски рапър Тимати, който обича да представя себе си като един от най-добрите приятели на президента Путин.
При откриването на първия ресторант на Black Star Burger се извива опашка, която кандидатства за рекорд на Гинес, защото на нея се събират 668 души.
Постепенно бизнесът се разраства и през септември 2017 г. отваря врати и обект в Чечня, като на откриването присъства лично Рамзан Кадиров. Впоследствие обаче веригата е изправена пред сериозни финансови изпитания и то именно заради Тимати и неговата подкрепа за московския кмет Сергей Собянин.
В своя песен рапърът пее, че яде Black Star Burger за здравето на Собянин, но тази възхвала предизвиква отлив на клиенти. Пандемията също принуждава редица от обектите да затворят и към март 2022 г. на територията на Русия има не повече от 60 ресторанта.
Иначе Black Star Burger предлага скромен избор от бургери, два вида пържени картофи и сосове.
Най-скъпият бургер струва приблизително 6,70 лв.
Колкото до „Дядя Ваня“ – такъв бранд действително съществува, но отрича да е подавал патент за ресторанти за фаст фууд.
Марката е кръстена на едноименния разказ на Чехов и предлага богат набор от консервирани храни – кисели краставички, доматени консерви, грах, царевица, туршии, боб и оцет. Ако трябва да замести определен клас западни продукти, то това са тези на Bonduelle.
В България продукция на „Дядя Ваня“ може да бъде намерена във веригата магазини „Берëзка“.
Компанията е основана през 1999 г. и се хвали, че сега е номер едно в своя сегмент. Продукти на фирмата преди войната с Украйна са достигали до Австралия, Китай, Израел и Канада.
Отново на сайта на „Дядя Ваня“ се вижда, че продуктите им са без ГМО, с натурален произход, без глутен и с ниско съдържание на калории.
Фирмата определя като фалшива новина твърдението, че ще използва логото на McDonald“s, но обърнато така, че да прилича на буквата В и подчертава, че няма намерения да влиза в бизнеса с бърза храна.
Колкото до безалкохолните напитки, оттук нататък руснаците ще заложат на „Тархун“ и „Дюшес“.
„Тархун“ означава естрагон, а жителите на Руската федерация го познават и като грузинска газирана безалкохолна напитка със силно изразен землист вкус. Точно както и капиталистическата Кока-Кола, „Тархун“ е изобретение на фармацевт, който в случая е имал за цел да създаде леко сладникава ободряваща напитка.
През 80-те години на миналия век безалкохолното навлиза на съветския пазар. В наше време за производството му се използват два вида оцветители, за да придобие характерния си цвят. В състава му влизат още ванилин, лимонена киселина, захар и минимално количество етилов спирт.
През 2012 г. компанията, която произвежда „Тархун“, получава отличието „Най-добра фирма в сегмента на малкия и среден бизнес“. Сега, през март 2022 г., Москва започва широко да представя напитката като по-добрата алтернатива на западните газирани напитки.
Така например кината в Саратов, Омск и Кохма заявяват, че ще заместят всички продукти на Pepsi и Coca-Cola с „Тархун“. Заедно с това преди всеки филм ще върви и кратък рекламен клип, който да информира зрителите за напитката и да ги призовава да си я закупят, съобщават още от RT.