Всеки ден получаваме нова изненада от Илон Мъск, който на 14-ти април обяви, че е направил оферта от 43 милиарда долата, или 54,20 долара за акция на Twitter. С офертата си Мъск цели да закупи социалната мрежа.
Преприемачът добави, че това е последната оферта, която отправя. Въпреки това, Илон Мъск не даде подробности за това как ще финансира операцията.
„Имам достатъчно активи, за да завърша сделката“, каза Мъск по време на интервю за Ted Talk на 14 април. Мъск е най-богатият човек в света с оценено състояние от 251 милиарда долара към 17 април, според Bloomberg Billionaires Index. Това състояние е основно в акции.
Следователно той ще трябва да продаде своите акции на Tesla или своите акции на SpaceX, за да има парите, от които се нуждае. Бордът на Twitter все още трябва да вземе решение за офертата на Мъск, но се очаква да я отхвърли. Милиардерът реши да стартира кампания в Twitter, за да спечели обществена подкрепа за кандидатурата си, предава The Street.
Как предложението на Мъск да купи Туитър се отрази на крипто пазара?
Мощният финансов партньор на Мъск
Пазарите все още не са определени. Ако акцията в Twitter напредна много, когато Мъск обяви, че е станал акционер, цените на акциите остават под цената, предложена от милиардера. Като цяло това предполага, че инвеститорите се съмняват, че сделката ще бъде осъществена.
Пазарът на акции затвори в петък при $48,45 на 18 април. Но сега нещата може да се променят и то много бързо. Всъщност Apollo Global Management се интересува да помогне за финансирането на офертата за закупуване на Twitter, според The Wall Street Journal.
Фондът обмисля да подкрепи потенциална сделка за Twitter и би могъл да предостави на Мъск или на друг участник като частната инвестиционна фирма Thoma Bravo LP собствен капитал или кредит, за да подкрепи оферта.
Създателят на Cardano предложи да помогне на Мъск в създаването на децентрализиран Twitter
Участието може да бъде под формата на кредит или предпочитан собствен капитал. Apollo Management не отговори веднага на въпроси от пресата.
Twitter е комуникационният канал на Илон Мъск. Именно в социалната мрежа, където има над 82,4 милиона последователи, което е еквивалент на населението на Германия, милиардерът изгражда марката си.
Twitter също така позволява на технологичния магнат да не харчи пари за маркетинг и реклама, тъй като той обявява там новините за различните си компании – Tesla Inc, SpaceX, The Boring Company, Neuralink, без да се налага да плаща и пени.
Но Мъск критикува принципите на свободата на словото в платформата. Тези критики станаха редовни след напускането на компанията от страна на Дорси миналия ноември.
Превод: Trendy News