Ferrari се счита за един от най-престижните производители на луксозни спортни автомобили в света. Компанията е създадена през 1947 г. Въпреки това Енцо Ферари, легендарният основател и съименник на автомобилния производител, е участвал в индустрията много преди да създаде компанията.
Животът на Енцо Ферари
Той е роден в Модена, Италия през 1898 г. Започва кариерата си като състезател. През 20-те години на миналия век той става пилот на Alfa Romeo и печели няколко състезания, включително Circuito di Modena.
Кой държи лиценза за първата Лада?
През 1929 г. Ferrari създава Scuderia Ferrari, която сега е официалното подразделение на компанията за състезателни автомобили. Въпреки това, то е започнало част от Alfa Romeo, което се специализира в подготовката на състезателни автомобили за господа шофьори. Това било във време, когато състезанията със спортни коли се превръщали в популярно забавление за богатите и известните, които единствените можели да си го позволят.
През 1931 г. Енцо завършва втори на Circuito Tre Province, което ще бъде последното му състезание като пилот. Той искал да се концентрира върху семейството си и раждането на първия си син Алфредо, известен още като Дино. Въпреки това той продължил да работи със Scuderia и да произвежда автомобили за Alfa до 1939 г.
Mercedes изтегля милион автомобила от пазара
Той напуска поста си като ръководител на Alfa Corse през септември същата година, за да създаде собствена автомобилна компания Auto Avio Costruzioni. Това се случва в родния му град Модена, Италия. Като част от споразумението си за напускане, той се съгласил да не използва името Ferrari във връзка с нито една от своите коли или състезания в продължение на поне четири години. За да го спази, името на компанията не е променено на Auto Costruzioni Ferrari до 1957 г., когато е пуснат модел 125 S.
Как италианецът е запазил компанията си успешна
В края на 60-те години на миналия век, Енцо Ферари осъзнал, че компанията се нуждае от партньор, за да остане успешна и да расте в лицето на конкуренцията и пазарните предизвикателства. През 1969 г. той открива такъв във Fiat Group, който купува 50% от акциите на компанията.
F40 е представен през 1987 г. Това ще бъде последният модел, проектиран от Енцо Ферари. Той почива на следващата година на 90-годишна възраст, а Fiat Group увеличила дела си в компанията до 90%.