Историята на Lamborghini започва със спорна вражда между Феручио Ламборгини и Енцо Ферари в един съдбовен ден. Въпреки това, историята на емблематичната италианска компания за спортни автомобили започва малко по-назад в историята. Феручио Ламборгини бил добре запознат с автомобилите. По време на Втората световна война той печели репутация на превъзходен механик, докато служи като такъв за италианските кралски военновъздушни сили на остров Родос. С малко части, той бил принуден да импровизира често, усъвършенствайки способността си да създава.
Враждата между Енцо и Феручио
Когато се завърнал у дома, Феручио Ламборгини използвал тази способност – да сглобява ефективни трактори от излишните части на военни машини. В крайна сметка, той започнал и други бизнес начинания, като производство на отоплителни системи. Бизнесът му потръгва, а това му печели добър живот.
Феручио Ламборгини решава да започне да живее като по-богатите хора. Първо си купува спортен автомобил Ferrari. Когато неговото Маранело се нуждаело от смяна на съединителя, той любезно поискал такъв от Енцо Ферари и направил някои предложения за подобрения. Но не получил отговора, на който се надявал.
„Ти си просто глупав производител на трактори, как би могъл да знаеш нещо за спортните автомобили?“, го попитал Енцо, като това накърнило честта на Феручио.
Mercedes изтегля милион автомобила от пазара
Това било най-неправилното нещо, което създателят на Ferrari e могъл да каже на един млад мъж. Той се заклел да построи своя собствена спортна кола наравно с (или по-добра от) на Енцо. По-късно Lamborghini ще наеме Джото Бизарини, бивш ръководител на компанията на конкурента му, за да създаде мощни 3,5-литрови V12 двигатели.
Компанията Automobili Lamborghini е основана през 1963 г. в Болонезе, Италия. Само четири месеца след срещата с Ferrari на автомобилното изложение в Торино. Първата кола на Феручио Lamborghini 350GTV, била пусната по-късно същата година. Беше готов за шоуто, но не съвсем готов за път. Той нямаше двигател, така че беше пълен с тухли за шоуто.
Реализация на бранда
Lamborghini избира бик за своето лого. Много от превозните средства, като Miura, са кръстени по някакъв начин на бикове или неща, свързани с тях. Няколко години по-късно, на Международното автомобилно изложение в Женева през 1966 г., компанията прави незабравим дебют. Те представят Miura, широко смятан за първия суперавтомобил в света.
Това превозно средство е предложило авангарден дизайн, баланс и скорост, които за времето си са сензационни. Този автомобил помогнал на Lamborghini да си донесе значителна слава и внимание, като поставил висок стандарт за всички следващи превозни средства, пуснати от компанията.
Развитие на компанията
Следващият модел също е от висока класа. Lamborghini Countach получава името си, след като изпълнителен директор на компанията видял концепцията и възкликнал: „Countach!“ В зависимост от това кого питате, този термин на пиемонтски диалект е или псувня, или подходящо за семейството възклицание. Нещо като английският термин „Damn!“.
Много хора предпочитат да имат автомобила на плакати, висящи в спалните си, заради елегантния му дизайн. Той навлязъл в поп-културата, превръщайки се в запомнящ се образ през 80-те години на миналия век. Този автомобил е първият, чийто врати се вдигат нагоре.
Автомобилната легенда Енцо Ферари
Успехът на Countach „катапултирал“ компанията към слава, поставяйки я наравно с Ferrari по целия свят. Но в света на тийнейджърската поп-култура, Lamborghini били непобедими. Въпреки факта, че бил представен преди десетилетия, този модел е може би най-емблематичното превозно средство на компанията. Обикновено хората мислят за това, когато чуят името ѝ.
Въпреки това, светът на спортните автомобили непрекъснато се променя. Конкурентите на автомобилният производител представяли емблематични и авангардни автомобили в края на 80-те години. Време било да се опита нещо ново. Тогава компанията пуснала Lamborghini Diablo. Името е предназначено в чест на бик, чиято издръжливост е довела до необичайна тричасова корида през 1869 г.
Това превозно средство е способно да достигне максимална скорост от 202 мили в час. Феручио Ламборгини изпитал този модел за последен път преди смъртта си през 1993 г. (той се пенсионира години по-рано). Превъзходството на компанията обаче не се запазило през 90-те години. На много от превозните средства, пуснати през този период от време, липсват емблематичното качество и иновативен дизайн на компанията.
Различните собственици на Lamborghini
Собствеността на компанията се сменя няколко пъти. Първоначално е продаденa на швейцарска компания през 1972 г. След това е прехвърляна няколко пъти, преди да бъде закупен от Chrysler през 1987 г. Те са произвели редица успешни превозни средства, включително Jarama и Urraco. Този успех обаче не продължил и Chrysler продал компанията на индонезийски инвеститори през 1993 г.
Когато азиатската финансова криза ударила през 1998 г., те я продали компанията на Volkswagen за 111 милиона долара. Компанията пуснала под свой контрол забележителни превозни средства като Murcielago (които могат да достигнат невероятни скорости до 250 мили в час).
Gallardo, най-продаваният автомобил на компанията, дебютира през 2004 г. Името е предназначено да почете емблематична порода бикове. Той не се задвижва от V12 двигател, а от V10. Едва през 2011 г. била пусната кола без емблематичния двигател Bizzarrini V12.
Това превозно средство е Aventador, което било и първото изцяло ново превозно средство на Стефан Винкелман (който става президент на компанията през 2005 г.). Името, разбира се, произлиза от бик, участвал в историческа битка през 1993 г. Автомобилът може да достигне максимална скорост от 217 мили в час.