Стенли Кубрик е известен като един от най-великите режисьори на всички времена и то с причина. Всеки един от филмите му пренася зрителя в съзнанието на героите и остава в главите им за дълго след като надписите свършат. 2001 и Сиянието са двата му филма, която оставиха най-голяма впечатление на зрителите и следа на кино изкуството.
Музиката от 2001 е отпечатана в мозъка на всеки, който го е гледал. Онази срамазяваща песен, като писъци в дълбок тунел, пращайки тръпки по гръбнака, онази с барабаните и трумпетите, като приветстваща цар завърнал се от успеше поход. Кадрите, от маймуните подскачайки около монолита до космическата одисея през измеренията с огромната палитра от цветове. Дори и за сегашните стандарти сценографията е невероятна, даже толкова, че още има хора, които спекулират дали Стенли Кубрик е фалшифицирал кацането на Луната. Презентацията на филма е безупречна и зашеметяваща от начало до край.
Историята, която разказва за изкуствен интелект, който решава да убие хората, които уж трябваше да служи все още е релевантна и става все повече. И космическата одисея на човечеството да разкрие тайните на монолита все още озадачава хората, които са го гледали и повдига дискусии за символиката.

С гениалната и безкомпромисна режисура на Стенли Кубрик 2001 се превърна в един от най-великите филми правени някога, както и запечата името Кубрик в умовете на всеки киноман и не можеш да говориш за кино без да споменеш Стенли Кубрик поне веднъж.
2001 е едно невероятно преживяване, което малко филми преди и след са успели да доближат и един от филмите, които всеки трябва да си направи услугата да гледа поне веднъж в живота си.