Жител на Калифорния съди Tesla заради технически проблеми с автомобила. Мъжът се надява, че искът му ще бъде подкрепен и от други потребители, предава TechCrunch.
Жалбата е подадена в Окръжния съд на Калифорния. Iнтересите на ищеца Хосе Алварес Толедо се представляват от фирмата Bursor & Fisher. Според адвокатите клиентът се е сблъскал с няколко случая на фантомно спиране на Tesla Model 3. Оказва се, че електрическият автомобил внезапно и без никаква причина е намалявал скоростта си на автопилот.
Ищецът, който е открил критичния дефект, смята, че подобна неизправност би трябвало да се покрива от основната гаранция. Компанията е трябвало да осигури безплатен ремонт за три години или когато пробегът достигне 50 000 мили.
Бивши служители на Tesla съдят компанията
„Разходите за ремонт могат да бъдат значителни“, заявяват защитниците на Толедо. Според потърпевшия, Tesla е знаела за дефекта, но не е инициирала кампания за изтегляне от автомобила от пазара и е отказала да предостави безплатни замени.
Представителите на Bursor & Fisher са поискали от фирмата обезщетение в размер на пет милиона долара. Адвокатите призовали и други потърпевши да се свържат с тях, за да обединят жалбите си срещу автомобилната компания.
Това не е първият случай, в който собственици на тези електромобили се оплакват от проблеми със спирачките. По-рано това лято американските регулаторни органи започнаха да разследват случаи на фалшиво спиране на автомобили Tesla. Случаите на фантомно спиране станаха известни за първи път през ноември.
В края на август ръководителят на компанията, Илон Мъск, обеща да пусне напълно безпилотен автомобил до края на 2022 г. Според предприемача времето за пускане на такива модели зависи от регулаторните органи.
Превод и редакция: TRENDY NEWS