Изследователи от галерия „Уфици“ във Флоренция успяха да докажат това, което се подозира от години. Оказва се, че ренесансовият гений Леонардо да Винчи е можел да пише с едната ръка докато с другата рисува.
Институтът за научни изследвания и реставрация към музея потвърждава амбициозността на Леонардо да Винчи. Те анализират рисунка, известна просто като „Пейзаж“ (8P), смятана за най-ранната му творба, датирана от 1473 г., когато художникът е на 21 години.
Първата шевна машина и великият ум, който я е проектирал (СНИМКИ)
Рисунката, изобразяваща река Арно, която тече през Флоренция, и замъка Монтелупо на заден план, съдържа и два ръкописни надписа – един отпред, написан наобратно, и друг отзад, написан отляво надясно.
Изследователите показват, че и двата надписа са направени от художника, който „е използвал лявата си ръка, за да напише надписа с „огледален почерк“ отпред, докато е използвал дясната си ръка, за да напише надписа на гърба с обикновен почерк“, се казва в изявлението на галерията „Уфици“.

„Леонардо се е родил левичар. Оказва се обаче, че в много ранна възраст е бил „превъзпитан“ да използва дясната ръка“, казва изкуствоведката Чечилия Фросинини.
„От наблюдението на неговия почерк, включително надписите върху тази рисунка, става ясно, че писането му като десничар е било едновременно култивирано и добре оформено“, добавя тя.
„Леонардо е бил изключително способен да използва дясната си ръка. Нашата хипотеза е, че идеята му е хрумнала от наблюдението на обратния почерк върху трасиращата хартия, която е използвал за рисунките си, след като ги е обръщал.“
„Сравнението между двата надписа ни дава потвърждение за амбициозността на Леонардо. На първо място, и двата надписа са авторски. Такива са и скиците на глава и човешка фигура на гърба на листа. Те са написани със същото мастило, което той е използвал и за рисуване на по-голямата част от „Пейзажа“. Това е резултатът, потвърден от точното калиграфско изследване на двата надписа и на много други авторски текстове на Леонардо.
Превод и редакция: TRENDY NEWS