Можете ли да си представите, че някога е имало кораб с дължина почти половин километър? „Knock Nevis“ е супертанкерът, за който ще разкажем днес.
Той бил толкова голям, че на палубата му можели да се разположат четири футболни игрища. Дължината му била 458,45 метра от край до край . Това надхвърля височината на Емпайър Стейт Билдинг в Ню Йорк (443 метра) и на кулите Петронас в Куала Лумпур (424 метра).
Плавателният съд е с широчина 68,8 метра, което е приблизително ширината на футболно игрище.
Когато е напълно натоварен, той се намира на 24,6 метра във водата, което прави невъзможно плаването му дори през Ламанша, да не говорим за изкуствените канали в Суец и Панама.
Най-големият кораб в света
Не са ли това внушаващи размери? Определено, той е най-дългият и най-големият кораб, строен някога в историята.
Корабът „Титаник“ и част от оцелелите след трагедията (СНИМКА)
На долната снимка можете да направите визуално сравнение между танкера (червен цвят) и най-високите небостъргачи в света.
Ако искате да направите сравнение на Knock Nevis с други мегакораби от различен тип (Emma Maersk, RMS Queen Mary 2, MS Berge Stahl и USS Enterprise), ето го и него.
За сравнение, супертанкерът е с 61 метра по-дълъг от най-големия контейнеровоз в света – Emma Maersk.
История
- 1979: Поръчан в корабостроителницата Oppama на Sumitomo Heavy Industries като Seawise Giant, първоначално от гръцки корабособственик, който фалира преди доставката;
- След това корабостроителницата продава новопостроения кораб на базираната в Хонконг OOCL, която веднага го удължава с още няколко метра;
- 1981: Спуснат на вода като Seawise Giant;
- 1986 г.: ударен от ракети Exocet по време на ирано-иракската война и потъва в плитки води край иранския остров Харг;
- 1988 г.: Няколко месеца след края на ирано-иракската война норвежкият корабособственик Андерс Яхре купува потъналия кораб, изтегля го и го ремонтира в корабостроителницата Keppel в Сингапур;
- 1989: Преименуван на Happy Giant;
- 1991: Отново е пуснат във вода и преименуван, този път на Jahre Viking;
- 2004 г.: корабът е закупен от базираната в Сингапур First Olsen Tankers и е преобразуван в FSO – плаваща единица за съхранение и разтоварване. Преименуван е на Knock Nevis. В продължение на години след това той е постоянно закотвен в катарското нефтено находище Al Shaheen във водите на Катар в Персийския залив;
- Декември 2009 г: Продава се на индийски скрапъри и се преименува на Mont за последното пътуване до зоната за скрап;
- 2010: нарязан на скрап.
Превод и редакция: TRENDY NEWS