Раждането на първите колички за пазаруване в началото на 20-и век помага за настъпването на една ера на масово потребление и дава възможност на хранителните магазини и на марките да разширят своите продукти, без клиентите да се притесняват за това как ще пренесат нещата си до колата.
За да привличат вниманието на клиентите и да стимулират техните сетива, докато бутат колички из магазина, марките започват да поставя анимационни герои върху кутии, да използват ярки опаковки и закачливи лога.
Количките също така стимулират възхода на импулсивното пазаруване.

В началото обаче купувачите били предпазливи с количките за пазаруване, за голяма изненада на човека, който е отговорен за превръщането им в част от ежедневния живот.
„Смятах, че ще постигна незабавен успех,“ казва в телевизионно интервю през 1977 г. Силван Голдман, собственик на хранителен магазин от Оклахома, който е считан за бащата на съвременната количка за пазаруване.
„Бях много ентусиазиран относно количката за пазаруване.“
4 груби грешки при онлайн пазаруването, които всички допускат
В първия ден, в който те се появяват в магазините му, Голдман очаквал дълги опашки от хора, които чакат, за да ги използват. „Имаше хора, които пазаруваха, но нито един не използваше количка.“
Жени казваха: „Не, бутали сме достатъчно бебешки колички, няма да бутаме колички и в магазините,“ казва Голдман. Мъжете пък смятали, че бутайки количка ще изглеждат слаби.
„Мъже пък казваха: ‘С моите големи ръце аз мога да нося кошниците си, няма да бутам едно от тези неща,'“ разказва той.