Чували ли сте някога за автомобилната компания „Херкулес“? Георги Илчев поставя началото на каросерийна фабрика в село Аспарухово (днес квартал на Варна). Илчев е внасял в България автомобили от марките Шевролет, Форд и други автомобили. Построява своя собствена каросерийна фабрика в Аспарухово през 1936 г.
Фабриката първоначално е представлявала коларска работилница. През следващите години, започва и производството на каросерии на базата на американските шасита „Интернационал“. Илчев посещава няколко от най-развитите автобусни компании(Сетра и Икарус). Димитър Илчев проектира първите дизайнерски линии, (интериор и екстериор) на първите модели.
Първият автобус, e произведен с така наречената „вагонна“ каросерия. Автобусите са пуснати в експлоатация в омнибусната служба във Варна. През 1937 г. се пуска и автобус по линията Варна – Бургас. Автобусите са представени на Международната мострена изложба във Варна.
Както вече споменахме, фабриката първоначално е представлявала коларска работилница.
През следващите години, започва и производството на каросерии на базата на американските шасита ,,Интернационал“. Илчев посещава няколко от най-развитите автобусни компании (Сетра и Икарус). Димитър Илчев проектира първите дизайнерски линии, (интериор и екстериор) на първите модели. Първият автобус, e произведен с така наречената ,,вагонна“ каросерия.
Д-р Гладис Уест и едно от най-великите изобретения в наши дни (СНИМКИ)
Автобусите са пуснати в експлоатация в омнибусната служба във Варна. През 1937 г. се пуска и автобус по линията Варна – Бургас. Автобусите са представени на Международната мострена изложба във Варна.
Едни от първите български автобуси с марката ,,Херкулес“ са произведени във фабриката на братя Илчеви във Варна и влизат в експлоатация на 27 май 1937 г.
Те стават едни от най-търсените у нас, заради високото си качество и достъпната си цена, спрямо чуждестранните си конкуренти. Производственият капацитет на фабриката е почти четири каросерии месечно, като наред с едносерийните автобусни надстройки, се изработват линейки и дори малки партиди леки автомобили с каросерия тип седан. С един от тях, братът на Димитър Илчев – Атанас участва в Първия автомобилен събор във Варна, проведен от 14 до 16 август 1938 г.
В периода 1937-1940 г., продукцията на „Херкулес“ без изключение се представя със собствен щанд на Международната мострена изложба във Варна.
„Братя Илчеви“ АД поддържа автобусните линии във Варна и района до Втората световна война.