Американската компания за играчки Mattel пусна първата си версия на куклата Барби със синдром на Даун. Това съобщи CNN , позовавайки се на заместник-президента на компанията Лиза Макнайт.

„Това означава толкова много за нашата общност, която за първи път може да си играе с кукла Барби, която прилича на тях“, каза в изявление Канди Пикард, президент и главен изпълнителен директор на NDSS. „Тази Барби служи като напомняне, че никога не трябва да подценяваме силата на представителството. Това е огромна стъпка напред за приобщаването и момент, който отбелязваме“.
Mattel наскоро възприе по-приобщаващ подход към своята 64-годишна емблематична марка Барби. Но компанията отдавна е подложена на критики, че дава на момичетата модел за подражание на женски тип тяло с нереалистични пропорции.
В продължение на десетилетия след дебюта си през 1959 г. куклите Барби продължават да бъдат светлокожи – бели – стройни, руси, с много тясна талия, широки гърди и винаги стъпващи на невъзможно високи токчета.
Накрая, през 2016 г., когато се сблъсква с намаляването на продажбите на куклата, Mattel изработва по-реалистично изображение на Барби, като прави по-новите кукли по-всеобхватни и разнообразни на външен вид. Барби беше представена отново с четири типа тяло и седем тона кожа, с 22 цвята очи и 24 прически. Еволюцията ѝ продължава с Barbie Fashionistas, която се появява три години по-късно.
Най-новата кукла Fashionista, която според Mattel е била прегледана от медицински специалист, представя нова скулптура на лицето и тялото, илюстрираща жените със синдром на Даун, включително по-къса рамка и по-дълъг торс. Лицето има по-закръглена форма, по-малки уши, плосък нос, а очите са леко наклонени в бадемова форма.
Дланите му включват една линия – характеристика, която често се свързва с хората със синдром на Даун, според Mattel.
Новата Барби носи розови ортопедични обувки за крака, които подхождат на роклята ѝ, а маратонките ѝ имат цип, за да представят децата със синдром на Даун, някои от които използват ортопедични обувки за поддържане на стъпалата и глезените си.

Mattel заяви, че моделът на роклята с пухкави ръкави на новата Барби включва пеперуди и жълто и синьо, които са символи и цветове, свързани с информираността за синдрома на Даун.
Розовата огърлица на куклата с три шеврона нагоре – символ, който обединява общността на хората със синдрома на Даун – представлява трите копия на 21-вата хромозома, която е генетичният материал, причиняващ характеристиките, свързани със синдрома на Даун.
„Нашата цел е да дадем възможност на всички деца да видят себе си в Барби, като същевременно насърчаваме децата да играят с кукли, които не приличат на тях самите“, казва в изявление Лиза Макнайт, изпълнителен вицепрезидент на Mattel и глобален ръководител на отдел „Барби и кукли“.
Макнайт заяви, че целта на Mattel с куклата е да „противодейства на социалната стигма чрез игра“.
„Играта с кукли извън собствения житейски опит на детето може да го научи на разбиране и да изгради по-голямо чувство за съпричастност. Горди сме да представим кукла Барби със синдром на Даун, за да отразим по-добре света около нас и да продължим ангажимента си да отбелязваме приобщаването чрез игра“, каза тя.
Превод и редакция: TRENDY NEWS