Америка – родината на 24-часовите закусвални и ресторантите с drive-through. Любовта на американците към така наречените „вредни храни“ вероятно започва с появата на McDonald’s през 50-те години на миналия век и оттогава само расте.
През 2015 г. продажбите в американските ресторанти и барове са надминали тези в магазините за хранителни стоки. Това се случва за първи път, откакто Министерството на търговията започва да събира данни през 1992 г. В световен мащаб приходите от бързо хранене възлизат на повече от 570 млрд. долара. Това е точно колкото общия брутен вътрешен продукт на Швеция в пика му през 2013 и 2014 г.
В Съединените щати приходите от бързо хранене достигат 200 млрд. долара през 2015 г., което е зашеметяващо изкачване спрямо приходите от 6 млрд. долара през 1970 г., според анализ на индустрията, направен от FranchiseHelp.com. Това се равнява на около 625 долара на човек в страната, похарчени в ресторанти за бързо хранене през годината.
Повече американци консумират бърза храна по време на обяд, отколкото вечер, което прави обяда най-популярното време за консумация на бърза храна в САЩ, следван от вечерята.
Мъжете (48,3%) са по-склонни от жените (39,1%) да консумират бърза храна по време на обяд. От друга страна, жените са по-склонни от мъжете да консумират бърза храна на закуска.

Продажбите на подобни храни в САЩ са нараснали до 181 милиарда долара миналата година, което е с 11% повече от предходната година.
Това се превърнало в голям бизнес за компании, които произвеждат продукти от бисквити и крекери до пуканки.
Между фискалната 2019 г. и 2022 г. продажбите на някои компании са нараснали с 30%, изпреварвайки други големи хранителни вериги.
“Тъй като цените на храните се покачват и потребителите все повече търсят по-евтини алтернативи на продуктите на известни марки, производителите на нездравословна храна са изолирани, защото са склонни да се сблъскват с по-малка конкуренция от магазини с по-ниски цени“, каза анализаторът Алексия Хауърд.
„Често потребителите ще се придържат към избраните от тях марки шоколад и други закуски, дори когато цените се повишат“, каза още тя.
Превод и редакция: TRENDY NEWS