Националният борд по туризъм (НБТ) настоява държавата да засили рекламната кампания за сектова и да въведе стимули за ваксинация в страната. Ниският процент на сложени дози у нас пречи на привличането на чуждестранни туристи, заяви изпълнителният директор на НБТ д-р Полина Карастоянова, предават от организацията.
По думите й основните пазари за българското Черноморие като Великобритания, Германия и Русия позволяват на своите граждани да почиват в страни с висок процент на ваксинация. Това е и една от причините към момента у нас да няма туристи от тези страни.
Именно поради тази причина от Националния борд по туризъм настояват Министерството на здравеопазването да организира национална маркетингова и рекламна кампания в подкрепа на ваксинацията.
Предлага се и въвеждането на стимули, каквито вече има в някои страни. Например всеки ваксиниран българин да получава от държавата ваучер на стойност 50 лв., който да бъде използван за почивка в България или за посещение на ресторант. По този начин ще бъде подпомогнат пряко туристическият сектор, който пострада най-много от световната пандемия.
Щатът Охайо например всяка седмица отпуска по жребий награда от 1 милион долара – в лотарията участват гражданите, които вече са имунизирани. Преди няколко дни град Ню Орлиънс предизвика сензация, когато обяви, че за всяка ваксина на човек ще се полагат по половин килограм лангусти (омари) безплатно. В други части на света също имат оригинални хрумвания. В някои провинции на Индия бижутери подаряват на ваксинираните златна халка за носа, в Русия и Сърбия раздават ваучери за покупка на стоки. В Трансилвания пък ваксинират в замъка на Дракула и издават сертификати за безсмъртие.
От НБТ са категорични, че единственият начин, за който към момента има сигурни данни, че намалява разпространението на вируса, е ваксинацията. Всеки може да го види в показателите на страните, които успяха да ваксинират голяма част от населението си.