Контакти

Гр. София, п.к 1618 Район Витоша, ул. Околовръстен път Номер 3
Гр. Варна, п.к 9000, Център, ул. Котел 10

Свържете се с нас
Продължава издирването на пилота, който изчезна от радарите с изтребител в морето край Шабла по време на учение с бойни стрелби.

Машината е МиГ-29. Тя е двуместна, но на борда е бил само един – майор Валентин Терзиев от база “Граф Игнатиево” – пилот с огромен опит във въздуха.

В Деня на Българската армия – 6 май, той пилотира водещия изтребител МиГ-29 от трите, които прелетяха над София, припомня БНТ.

Инциденти като вчерашния у нас стават средно по веднъж на 10 години. Машината е стара, но е сред най-новите такива в армията ни и е обновявана скоро. Военната прокуратура разследва случая и вече изготвя версии.

Самолетът МиГ-29, с бордови номер 38, е изчезнал от радарите точно в 0.45 часа. Засечен е за последно на няколко километра навътре в морето от нос Шабла.

В 10.00 часа вчера сутрина е намерена спасителната жилетка на пилота.

Първоначално надеждите са, че той е успял да катапултира, но после става ясно, че не е.

Изчезналият – майор Валентин Терзиев, е изпълнявал мисия по прихващане и поразяване на светлинна мишена над вода, спусната с парашут от друг самолет.

Последната информация, с която разполагат военните, преди самолетът да изчезне е, че майор Терзиев е поразил успешно целта.

Повече от 19 часа продължава спасителната операция в търсене на майор Валентин Терзиев, екипите ще работят през нощта и утре. До момента, освен спасителната жилетка на пилота, са открити вещи и отломки от самолета. Работи се по всички версии за инцидента. МиГ-29 е един от самолетите, който участва в тактическото учение “Шабла 21”, заедно с над 2000 военнослужещи от България, САЩ и Сърбия. Заради тежкия инцидент Министерският съвет отложи заседанието си днес. На място дойдоха служебният премиер Стефан Янев и министърът на отбраната.

По време на нощния полет задачата на пилота Валентин Терзиев била стрелба по светеща цел, пусната от друг самолет. Това се смята за едно от най-трудните упражнения в авиацията.

 “Летящата цел се е отворила. За съжаление нещо в самата мишена се е объркало и тя е тръгнала с по-висока вертикална скорост да пада. Това е наложило допълнителен маньовър от страна на нашия летец майор Терзиев и при извършване на маневрата той, разбира се, е поразил целта, което е заснето от другия самолет. След като е поразил целта и е докладвал, че я е поразил, малко след това връзката е прекратена”, каза служебният премиер Стефан Янев.

В района, където се предполага, че е паднал самолетът, са открити вещи и отломки. Черната кутия на изтребителя все още не е намерена.

 “И по този повод операцията ще продължи и утре, и в следващите дни с използване на специализирана техника и специализирани водолазни групи, тъй като едно от местата, на което се предполага, че могат да бъдат останките на самолета, е на доста голяма дълбочина от порядъка на 70 метра”, добави премиерът Стефан Янев.

Не са големи надеждите за намиране на пилота на изтребителя, търси се и черната кутия

Той допълни, че много пъти е критикувано отношението към армията и в частност Военновъздушните сили и, че заради липсата на пари българските пилоти от години летят на санитарния минимум.

“Това не е тайна, коментирали сме го много пъти, надявам се да не е това причината”, каза Стефан Янев.

Президентът Румен Радев призова към сдържаност и избягване на спекулации във връзка с инцидента снощи, при който самолет МиГ-29 по време на тренировъчен полет падна в морето в района на Шабла.

Експлоатационната годност на самолетите МиГ-29 е до 2030-а година. Служебният премиер Стефан Янев заяви, че техническото състояние на падналия изтребител е добро.

Командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Димитър Петров заяви, че проверка на техниката се прави постоянно.

След инцидента тактическото учение в Шабла е прекратено. Спрени са и плановите полети в Българската армия, с изключение на специалните задачи.

Хареса ли ви публикацията?

Натиснете на звезда за да ни оцените!

Средна оценка / 5. Брой гласували:

Все още няма добавен рейтинг.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *