Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е сключила договор с за проектирането на магистрала „Черно море“ на стойност 9.516 млн. лв. с ДДС, близо година след обявяването на обществената поръчка. Избраният изпълнител е обединението „Екип проект АМ Черно море“, в което влизат „Капитал Уотър Системс“, „Пи Ес Консулт“ и „Проес Консулторес SA“.
Целта е да се изработи разширен идеен проект с извършване на пълни инженерно-геоложки проучвания и ПУП-парцелиран план на трасето между Варна и Бургас. Срокът за това е една година, което означава, че едва в края на 2021 ще може да се започне с отчуждаването на терените, подготовката на техническия проект, и едва след това да се обяви и търг за самото строителство на магистралата.
До момента са изградени около 10 км от общо 95 км от „Черно море“, като те се намират в северната част – между Аспаруховия мост във Варна и с. Приселци. Според Интегрираната транспортна стратегия до 2030 г., която беше приета през 2017 г., доизграждането на магистралата ще струва 450 млн. лв. В черновата на оперативна програма „Транспорт“ за следващия програмен период, публикувана тази година, беше посочено, че магистралата ще се финансира с пари от държавния бюджет по план.
В рамките на проекта трябва да се изготви цялостно трасе за „Черно море“ от технически и икономически аспект. То ще е с начало при магистрала „Хемус“ около с. Слънчево, пресичане на Варненско-Белославското езеро, обход на Варна, връзка около с. Приселци със съществуващия сега участък на магистралата и оттам до АМ „Тракия“ с връзка около Ветрен в Бургас. Задвижването на проекта за магистрала е от ключово значение за свързването на Варна с Бургас, както и за облекчаване на международния транзитен трафик и туристическия поток към курортите по Черноморието.
Източник: capital.bg