Онлайн търговията на дребно процъфтява след пандемията от новия коронавирус и продажбите на електронна търговия в световен мащаб достигнаха 26 трилиона долара през миналата година. Това отчете Конференцията на ООН за търговия и развитие ЮНКТАД, цитирана от Монитор.
Делът на онлайн търговията на дребно миналата година е скочил от 16 на сто до 19 на сто от общата търговия на дребно, според публикувания днес доклад на ЮНКТАД. В същото време глобалната електронна търговия се е увеличила с 4 на сто до 26,7 трилиона долара, а това е повече от брутния вътрешен продукт на САЩ, най-голямата икономика в света.
От първите 13 компании за електронна търговия 10 са от Китай или САЩ. Алибаба (Alibaba) оглавява класацията и изпреварва Амазон (Amazon), а канадската Шопифай (Shopify) е с най-висок рейтинг в 60 процента от държавите.
И докато делът на онлайн продажбите в големите световни икономики нараства, тъй като локдауните принуждават хората да прекарват голяма част от времето си на закрито, ЮНКТАД отбелязва, че е съдбата никак не е била благосклонна към компании, предлагащи пътувания и туризъм.
Делът на дружествата от онлайн търговията на дребно онлайн в Китай и Южна Корея е скочили с почти една четвърт от общия, следвани плътно от Великобритания, която отчете скок – от 1,8 на сто през 2019-а до 23,3 на сто през 2020 година.
Онлайн продажбите в САЩ, чиито фирми за електронна търговия през миналата година регистрираха продажби на стойност над една трета от общата сума в световен мащаб, увеличиха дела си от 11 на сто на 14 на сто от общия обем на продажбите на дребно.
Бумът за онлайн бизнес през 2020 г. настъпи на фона на най-големия, според ЮНКТАД, годишен спад в световната икономика, откакто преди 40 години започват да се водят статистически даннил„.