Дистанционното обучение е задълбочило образователните неравенства и е повишило риска от отпадане на ученици от системата на образованието. Това заяви ресорният министър Николай Денков.
По български език и литература резултатите са по-високи, уточни Денков. 21% от учениците са оценени между слаб 2 и среден 3. През последните 10 години училище напускат между 12 и 14% от децата.
Нужда от електронни устройства за дистанционно обучение, имат близо 44 хиляди ученици, показват данните от анализа на Министерството на образованието и науката.
През новата учебна година ще настояват за присъствено обучение, доколкото е възможно. Освен неравен достъп на всички до електронни устройства, проблем при електронното обучение е бил и достъпът до интернет.
Малко над 43% от децата в градовете са имали интернет връзка, но в селата процентът пада под 12%. Анализът отчита и ръст на неизвинените отсъствия със 70%. Всеки втори учител казва, че част от учениците често не са присъствали докрай в онлайн часовете, а всеки трети е имал редовно отсъстващи ученици. Това е една от причините, поради която от Министерството на образованието държат на присъствена форма на обучение, а дистанционно ако се налага. Според статистиката ваксинираните учители са около 40%. Въпреки това ваксинацията за учители няма да бъде задължителна, поясниха още от образователното ведомство.