За доста любопитна случка съобщи тази седмица Daily Mail. Потребител се е оплакал пред изданието, че Amazon e блокирал достъпа му до услугите за smart home в продължение на една седмица, след като доставчик на компанията е бил обиден на расистка основа, посредством едно от устройствата в дома му – звънец Eufy.
Компанията потвърждава пред изданието, че е изключила интелигентния дом на клиент, след като шофьорът на доставката е заявил, че е чул расова обида през звънец на вратата, въпреки че никой не е бил вкъщи.
Брандън Джаксън от Балтимор, щата Мериленд, се прибрал вкъщи на 25 май и установил, че е блокиран от своя Amazon Echo, към който са свързани много устройства, включително осветлението му.
По-късно той научава, че Amazon е блокирала акаунта му, след като шофьор на куриерска фирма е занесъл пакет предния ден. Джаксън, инженер в Microsoft, казва, че „всичко е изглеждало наред“, след като пакетът е пристигнал в дома му, и първоначално е помислил, че е блокиран, защото някой се е опитал да „получи достъп до профила ми многократно, което е предизвикало блокиране“.
Но нищо от това не е било вярно. Представителят го насочил към имейл, който получил от изпълнителен директор и в който бил посочен телефонен номер, на който да се обади. Когато той се обадил на номера, му било казано с „малко обвинителен“ тон, че шофьорът е съобщил, че „получава расистки забележки“ от звънеца на вратата си.
„Този инцидент ме остави с къща, пълна с неотговарящи устройства, мълчалива Алекса и много въпроси“ – пише той в Medium.
Джаксън, който е чернокож, заяви, че повечето от квартала и шофьорите му за доставка също са афроамериканци и би било ‘много малко вероятно да правим такива забележки’.
Накрая, когато попитах в колко часа се е случил предполагаемият инцидент, разбрах, че е практически невъзможно някой в дома ми да е направил тези коментари, тъй като никой не си е бил вкъщи по това време (около 18:05 ч.) – пише той.
След като прегледал записите от звънеца на вратата, той научил, че устройството е дало автоматичен отговор с думите: „Извинете, мога ли да ви помогна?“.
Той също така заяви, че видеото показва, че шофьорът е носил слушалки по време на взаимодействието и „сигурно е изтълкувал погрешно съобщението на обиждащия звънец“.
На следващия ден акаунтът му е бил напълно блокиран и е станал „неизползваем по време на вътрешното разследване“.
Роденият в Балтимор „заподозрян“ твърди, че е изпратил видео доказателствата на Amazon и не е получил отговор в продължение на дни. Когато това станало, му казали, че разрешаването на проблема ще отнеме два работни дни.
Едва след шест дни той възстановил достъпа до акаунта си, като „не получил последващ имейл, който да информира за решението“, което „ме накара да поставя под въпрос отношенията ми с Amazon“.
След почти десетилетие на лоялност получих сурово напомняне, че едно недоразумение може да доведе до такива драстични мерки – пише той. ‘Струва ми се по-разумно подобни проблеми да се решават по по-разделен начин, а не чрез цялостно спиране на всички услуги.
‘Поради този опит сериозно обмислям да преустановя използването на устройствата Amazon Echo и ще предупредя другите за този инцидент’.
Завършилият Университета на Мериленд заяви, че сега обмисля да използва устройства Raspberry Pi, а не тези, свързани с Amazon.