Доклад на Digital 2022 Global Statshot на DataReportal, заедно с We Are Social и Hootsuite, показва, че над 5 милиарда души по света използват интернет.
Това означава, че 63% от общото население на света вече е онлайн. Докладът предлага много подробна информация. Сред нея можем да открием как са се променили профилите на потребители или цената на рекламите в социалните мрежи. С какъв темп растат потребителите, как влияят криптовалитите и други.
Ще разгледаме в частност колко са общо потребителите, колко са мобилните потребители, колко от тях използват социални мрежи и по колко време на ден използват устройствата си.
И така. Както вече казахме, има над 5 милиарда души потребители на интернет по света. Общият им брой се е увеличил с близо 200 милиона през последната година. Това означава, че 63% от световното население вече е онлайн. От друга страна, 5.32 милиарда души по света използват мобилен телефон, което се равнява на 67% от общото световно население. Смартфоните представляват приблизително 4 от 5 от използваните днес мобилни телефони.
Що се отнася до хората, които използват социални мрежи, техният брой е 4.65 милиарда. В проценти това са 58.7% от общото население на света.
Може би най-важното постижение е, че броят на интернет потребителите преминава границата от 5 милиарда. И ако това ви се вижда съвсем нормално, то от проучването припомнят, че през август 1991 г. тази стойност е била едва 4 милиона, първият милиард се постига през 2005 г., вторият – през 2011 г., третият – през 2015 г., и, разбира се – 4 милиарда през 2018 г.
Що се отнася до това по колко време потребителите прекарват време на мобилното си устройство всеки ден.
6 часа и 53 минути онлайн всеки ден, което означава, че 5 милиарда потребители на интернет в света все още прекарват общо повече от 2 трилиона минути онлайн всеки ден. За контекст типичният интернет потребител сега прекарва повече от 40 процента от будния си живот онлайн.
Към февруари 2022 г. най-посещаваният сайт е бил YouTube, което измества търсачката Google за кратко от първото място.
Данните на Semrush показват, че уебсайтът на YouTube е домакин на почти 50 милиарда различни потребителски „сесии“ през февруари, като посетителите прекарват средно повече от 25 минути на сайта. Сред най-популярните сайтове са още сайтовете на Facebook, Wikipedia и Amazon.