Смартфоните неусетно са превзели голяма част от ежедневието на повечето хора. Потребителите в поне 13 държави по света прекарват средно по над 4 часа на ден в използване на мобилни приложения, съобщава TechCrunch.
Данните са на компанията data.ai, която е анализирала потреблението на приложения. Тя открива, че през второто тримесечие на тази година потребителите в 13 от 17 анализирани държави прекарват поне 4 часа на ден с мобилните си приложения.
А в три от тях – Индонезия, Сингапур и Бразилия, потребителите използват приложения поне по 5 часа на ден. Лидери са Индонезия и Сингапур с по 5,7 часа на ден.
Анализът открива, че пандемията и ограничителните мерки от 2020 г. имат голяма роля за този ръст. Именно тогава много потребители разчитаха на приложенията, за да продължат комуникацията с близки и приятели, както и да работят и да се забавляват.
Това е създало навик в хората и мнозина продължават да използват приложенията и сега. При повечето държави се отчита лек спад за същия период 2021 г., вероятно защото тогава много държави започнаха да се „отварят“ и хората бързаха да се върнат към старите си навици. Въпреки това, през тази година отново се отчита ръст и без наличието на ограничения, което се обяснява с навика и желанието на потребителите да им е по-лесно и удобно. Като цяло ръстът се забавя, но потреблението остава високо.
Очаквано, най-изтегляните приложения в глобален мащаб са социалните мрежи – Instagram, Facebook, TikTok, както и WhatsApp. В локален, има вариации, включително с популярни местни приложения за дадената държава. Най-много време потребителите прекарват в TikTok, следвани от YouTube, Tinder и Disney+.
На голяма популярност се радват приложенията за запознанства, като те се оказват и най-печелившите. Приложението Bumble е сред най-доходните в 9 от 11 анализирани пазара. То е и 4-то в глобален аспект, водено от Tinder, Audible и YouTube.
А ето и един любопитен факт за началото на тази година.
- Към 5 януари 2024 г. имаше 5.30 милиарда интернет потребители, което се равнява на 66% от населението на света.
- Средностатистическият глобален интернет потребител прекарва седем часа онлайн всеки ден.
- Към 31 декември 2023 г. имаше над 1.13 милиарда уебсайта, от които 82% бяха неактивни.
- Глобалните продажби на електронната търговия на дребно ще възлязат на 6.4 трилиона долара през 2024 г.