Автомобилният производител Porsche сериозно обмислят план за влизане във Формула 1. Това ще се случи при условие, че следващите правила за двигателите, предвидени за 2025 година, действително наложат използването на биогорива. Услвието е на концерна майка Volkswagen, чиито борд на директорите е готов да отпусне огромен бюджет за развитие на новата технология.
Формула 1 вече започна тестовете на новите горива от биомаса през миналата година и до 2025 година ще премахне използването на пластмаса за еднократна употреба и ще приложи множество други еко-мерки.
Голямата цел на шампионата е да постигне въглеродна неутралност до края на десетилетието. Това може да се случи с хибриден двигател с нулеви въглеродни емисии, а този план допада на Volkswagen и топ марката Porsche, която ще бъде лицето на концерна.
„Ако тези намерения бъдат реализирани, ние подготвяме план за влизане във Формула 1. Volkswagen и Porsche следят внимателно постоянно променящите се тенденции във всички състезателни серии. В това число попадат и очакваните промени в двигателите на Формула 1 от 2025“, заяви вицепрезидентът на Porsche Motorsport – Фритц Енцингер.
„Първата част от големия план е да начертаем конкретни стъпки за въвеждането на хибридни двигатели. Целта ни е да намалим вредните емисии и да има истинска полза от моторните състезания“, заяви по въпроса директорът от Формула 1 Рос Браун.
“Смятам, че крайният резултат може да бъде постигнат със следващата генерация от двигатели, която да съвместява хибридна технология и биогорива“, завърши легендарният британец.
„Порше“ е спорадичен участник във Формула 1, но понякога с голям успех. През 60-те години тимът печели само една победа – през 1962 г. в Гран при на Франция с популярния американски пилот Дан Гърни.
След това компанията отсъства до 80-те години, когато акционерът в „Макларън“ TAG плати на „Порше“ да създаде турбодвигател за отбора. С този мотор Ники Лауда стана световен шампион през 1984 г., а Ален Прост през 1985 и 1986 г. За последно „Порше“ участва във Формула 1 през 1991 г. като доставчик на двигатели на „Футуърк“.