Вчера излезе информация, че „Фолксваген“ ще се ребрандира в Съединените щати на „Волтсваген“. Беше съобщено, че необичайната стъпка се предприема от дъщерното дружество на германския автомобилен гигант зад Океана, за да се популяризира новият електрическия модел, предава bTV.
В „Туитър“ дори може да се намери профил на „Волтсваген“, където се анансира, че след 66 г. е необичайно да се променя името на компанията, но автомобилният гигант е с „младо сърце“ и са се преориентирали към електрическите коли.
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 – available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Voltswagen (@VW) March 30, 2021
Беше посочено, че новото име произлиза от термина „волт“, който е мерната единица за електрическо напрежение.
Оказа се, че новината е подранила първоаприлска шега. От пресцентъра на дружеството в Германия са обяснили пред „Уол стрийт джърнал“, че подобно нещо няма да се реализира.https://bravo.btv.bg/bweb/adunit-generator/?site=btv_novinte&e=in_content
Уточняват, че целта била да се привлече внимание към новата стратегия на „Фолксваген“, защото предстои пускането на първия изцяло електрически спортен модел ID. 4 в САЩ.
Проблемът дошъл, след като новината за преименуването предизвикала широк обществен отзвук, а с него и спад в цената на акциите на компанията. Най-вероятно затова от „Фолксваген“ побързаха да уточнят, че всичко е шега и маркетингов трик.
„Не искахме да подвеждаме никого. Всичко е просто маркетингова кампания, целяща да накара обществото да говори за новия ни модел ID.4.“, се допълва от централата на „Фолксваген“ във Фолфсбург.
Всичко започва в понеделник, 29 април, когато на сайта на компанията в САЩ се качва прессъобщение за предстоящата промяна. Няколко часа по-късно документът е свален. Той обаче е стоял достатъчно дълго, за да привлече вниманието на журналистите и феновете на марката.
Във вторник информацията се качва отново на сайта и всички вече са убедени, че промяната на името е реална ще влезе в сила през май, както е обявено. Цитиран е и изпълнителният директор на американското дружество Скот Кеог.
„Може да променяме една буква, но няма да сменим ангажимента си към хората – да правим най-добрите превозни средства в този клас“, пише в прессъобщението от името на Кеог.
От „Фолксваген“ в Германия обаче са категорични – информацията не трябва да се взима на сериозно. Малко след реакцията от Европа, кампанията за смяна на името е прекратена, а акциите на дружеството се възстановиха до предишните си стойности.
🌍 Let’s save some power! #EarthHour pic.twitter.com/ordlWxSV9x
— Volkswagen News (@volkswagen) March 27, 2021
Германският автомобилен гигант многократно е обявявал намерението си да стане най-големият производител на електрически превозни средства в света. През 2020 г. от заводите на компанията са излезли 231 хил. коли на ток – три пъти повече, отколкото година по-рано.