Поводът за тази среща е една проверка, която извършихме в „Автомагистрали“ АД.
Тя е свързана със свлачища, срутища и укрепване на пътни платна. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на брифинг, предава Novini.bg.
Към нас постъпиха много запитвания. Запознах се ръководителите на структурите на АПИ и Автомагистрали инж. Георги Терзийски и инж. Стоян Беличев. Проверката приключи. За съжаление нито една фирма-изпълнител не се яви на срещата, която организирах. Комисията е работила само по документи, предоставени от АПИ и „Автомагистрали“ АД, разясни тя.
През септември 2019 г. имаме едно министерско постановление, с което предишното правителство целево предоставя 430 милиона лева за решаване на тези наболели проблеми. 474 милиона са пренасочени към АПИ. По силата на този договори 221 милиона АПИ превежда на „Автомагистрали“ АД, която сключва договори с 25 фирми-изпълнители 186 милиона за ремонт на 84 обекта. Тези договори приключват през 2021 г., уточни регионалният министър.
Към днешна дата от всички 84 обекта е завършен само един – пътят към Рилския манастир на стойност от 6 милиона лева. Останалите 182 милиона все още се намират във фирмите подизпълнителки. Останалите се намират още във фазата на проектирането, констатирала е проверката на МРРБ.
На въпрос нужно ли е било да се разходват толкова големи средства, отговоър е бил така се спестяват средства. Поради всичко това е бил сменен ръководителят на АПИ инж. Георги Терзийски.
По думите на министър Комитова предстоят още проверки.
Виолета Комитова е категорична, че не би харчила по този начин парите си.