Едва 10 % от ромите у нас са се ваксинирали.
„Хората, които не са здравно осигурени, ще могат да се ваксинират безплатно при личните си лекари. Взехме това решение, защото ромското население се притеснява от факта, че може да им искат пари за имунизация”. Това обяви зам.-министърът на здравеопазването д-р Александър Златанов пред журналисти.
На брифинга стана ясно, че едва 10 процента от ромите у нас са се ваксинирали.
„Имахме работна среща с медиците, които работят с ромското население. Целта беше да открием проблемите заради ниската имунизация сред ромите и да начертаем стъпки, с които да повишим имунизацията. Останахме с убеждението, че все още има митове – уплашени са, имат грешна представа и ги е страх, че ако се ваксинират ще има последствия. Решихме, че първата стъпка е да информираме тези хора по различни канали – през хората, които те уважават, хората от шоубизнеса, на които те подражават”, поясни д-р Александър Златанов.
Ваксини при деца ще с поставят по преценка на личните лекари, обясни зам.-министърът на здравеопазването.
По думите му периодът е подходящ за имунизиране заради ниската заболеваемост и наличните ваксини.
„Смятаме, че прилагането на ваксините за цялото население трябва да бъде еднакво и справедливо. Гарантираме безопасното прилагане на ваксините и безплатно за тези, които не са здравно осигурени“, увери медиаторът.
Бюджет за тази кампания за момента нямам. Поставените цели са: висока информираност, еднакъв подход към всички български граждани, подходящ начин за всеки и като четвърта цел – постигане не резултат. Има конкретен план за срещи с представители на шоубизнеса и на духовенството, за да се подпомогне кампанията.
„Смятаме, че прилагането на ваксините за цялото население трябва да бъде еднакво и справедливо. Гарантираме безопасното прилагане на ваксините и безплатно за тези, които не са здравно осигурени“, увери медиаторът.
Бюджет за тази кампания за момента нямам. Поставените цели са: висока информираност, еднакъв подход към всички български граждани, подходящ начин за всеки и като четвърта цел – постигане не резултат. Има конкретен план за срещи с представители на шоубизнеса и на духовенството, за да се подпомогне кампанията.