Въпреки че демонстрират добро финансово състояние, зад скъпите екскурзии и дрънкулки на звездите всъщност стои къртовски труд, не задължително ориентиран само в професионалната им сфера, пише Монитор. И ако някои знаменитости влагат печалбите си в коли или недвижими имоти, то на други им се налага да съчетават кариерата си с различни бизнес начинания. Често името продава и страничните проекти се увенчават с успех, като често преориентацията е насочена към алкохолната индустрия.
Певицата Марая Кери е най-новото попълнение в списъка на звезди, които произвеждат свои марки напитки за възрастни. Преди дни тя пусна на пазара ирландския ликьор Black Irish. По нейни думи работата по питието й е отнела две години. Напитката се предлага в три различни вкуса – като оригинален ирландски ликьор, с вкус на бял шоколад и с аромат на солен карамел. Името на ликьора е вдъхновено от корените на певицата, защото майка й е родом от Ирландия, а предците на баща й са от Венецуела. Изпълнителката разкри още, че питието е направено от смес от старо ирландско уиски и първокласни млечни продукти от ирландски ферми, а най-добрият белгийски шоколад е използван за ликьора от бял шоколад.
През март актрисата с български корени Нина Добрев дебютира като винопроизводител заедно с колежката си Джулиан Хъф нашенката отвори винарна и предлага на феновете си пенлива течност от три сорта грозде, отгледани под слънцето в Напа, Калифорния. „Чувствам се толкова развълнувана! И двете обичаме да работим усилено и да играем още по-усилено. Така създадохме вино, което допълва и нашия начин на живот“, похвали се в социалните мрежи звездата от сериала „Дневниците на вампира“. Нина твърди, че виното й е нискокалорично, без консерванти и глутен и подходящо за представителите на шоубизнеса, които са вечно на диета. Цените са в рамките на приемливите за американския пазар – от 17 до 21 долара за бутилка. За ценителите се предлага и селекция от три вида от напитката в красива кутия срещу 75 долара.
Чаровната брюнетка с българска кръв не е единствената звезда от хитовата тийндрама „Дневниците на вампира“, която проби в алкохолния бизнес по време на пандемията. По същото време екранните братя Деймън и Стефан Салваторе се събраха за подобен проект. Актьорите Иън Сомърхолдър и Пол Уесли обединиха усилия за производството на любимото питие на героите им от сериала – бърбън. Питието влезе в продажба през месец май, а на етикета му звездите отбелязват родословното си дърво от „Дневниците на вампира“, като изписват „Братска връзка“. „Благодаря ти, че пое по този път с мен, братко! Изключително сме горди от нашия бърбън“, коментира Сомърхолдър по адрес на Уесли. „Заедно сме от 11 години вече и уискито е единственият начин да го преживеем“, намига на свой ред и екранният Стефан. За това, че работят върху алкохолна напитка заедно, двамата загатват преди две години. Идеята за проекта обаче се родила още в началото на работата им по популярната поредица.
Споменавайки по-горе винопроизводството, не можем да пропуснем и актрисата Камерън Диас. Тя направи първите си стъпки в бизнеса през 2020 г. Заедно със своята близка приятелка Катрин Пауър пуснаха на пазара своя марка вино. „Aвалин“ (Avaline) за момента предлага два вида от напитката на боговете – бяло и розе. И двете вина са веган, органик и без добавки.
„Всичко започна преди две години в красив следобед в Лос Анджелис в задния двор с Катрин Пауър. Разбрахме, че знаем и държим на съдържанието на всичко, което влиза в телата ни – защо не и вино?“, обясни тогава звездата от „Ангелите на Чарли“. Тя добави: „Винаги съм вярвала, че ключът към добър живот е балансът. Създаването на чисто вино, което има естествени отлични качества без десетки нежелани и скрити добавки, ми помага да намеря този баланс, когато се наслаждавам на чаша вино. Това е най-чистото вино, създадено за онези, които търсят удоволствието живота“. Според уебсайта на Avaline гамата вина на Диас включва бяло вино и розе, всяко от които струва по 24 долара на бутилка.
По време на старта на пандемията и суперзвездата Кайли Миноуг се нагърби с тежката задача да си проправи пътечка в бизнеса. Няколко месеца по-късно певицата пусна собствена марка вино. Изпълнителката на Can’t Get You Out of My Head успя да подреди по рафтовете алкохолната напитка с нейното име преди парти сезона и води преговори с няколко производители по целия свят с надеждата да намерят заедно перфектния вкус за начинанието й. Накрая тя подписа договор с лондонския бранд Benchmark Drinks и пусна колекция от премиум вина.
Сред звездите е много популярно да произвеждат и текила. Миналата година бившият кечист и настоящ актьор Дуейн Джонсън-Скалата лансира собствена марка с името „Термана Текила. „Тера“ означава „земя“, а Мана е могъщият полинезийски дух, който ни направлява. „Духът на земята“, обясни звездата от „Круиз в джунглата“. Джонсън призна още, че дълги години планирал да пусне собствена марка текила. „Целта ни е да предложим напитка с отлични качество и вкус“, намигна актьорът.
Преди време любимецът на тийнпоколението Ник Джонас от групата Jonas Brothers също пусна своя собствена марка текила, която се казва Villa One. Певец, актьор, модел и съпруг на боливудската звезда Приянка Чопра, се хвърли в непознатото за него начинание заедно с модния гуру Джон Варватос. Според списание „Билборд“ двамата се вдъхновили да се захванат с текила от общото им пътуване в Мексико преди около две години. За феновете обаче едва ли е изненадващо, че любимецът им се впуска точно в бизнеса с текила, тъй като певецът неведнъж е засвидетелствал публично страстта си към напитката. Текилата на Ник Джонас и Джон Варватос се предлага в три разновидности – сребърна, отлежала и стара.
Най-голям успех с текилата си пожъна холивудският ас Джордж Клуни. През 2017-а обаче той се сбогува с алкохолния си бизнес срещу 1 милиард долара.
Компанията за текила „Касамигос”, на която е съосновател заедно с Ранди Гербер и Майк Мелдман, оттогава е собственост на гиганта „Диаджео”. „Ако ни бяхте попитали преди четири години дали ще имаме компания за милиарди, не мисля, че щяхме да отговорим утвърдително“, се посочва в изявлението на Клуни. „Ние ще продължим да бъдем част от „Касамигос“. За начало ще пийнем един шот. Или два“, казва още звездата от „Бандата на Оушън”.
„Диаджео“, в чието портфолио влизат брандове като Johnnie Walker и Smirnoff, платиха първоначално 700 милиона долара на първоначалните собственици. Допълнителни 300 милиона ще бъдат изплатени за период от 10 години в зависимост от представянето на компанията.
Клуни основа „Касамигос“ през 2013 г. заедно със своя съсед и приятел Ранди Гербер – съпруг на супермодела Синди Крофорд, и с бизнесмена Майк Мелдман. Компанията се превърна в най-бързо развиващата се първокласна марка текила в САЩ.
Миналата година „Диаджео“ придоби и бързо разрастваща се марка джин, чийто съсобственик е актьорът Райън Рейнолдс – Aviation American Gin. Стойността на сделката може да достигне 610 милиона долара. Първоначално екранният Дедпул получи 335 милиона, а останалата сума, както при случая с Клуни, ще зависи от представянето на компанията в следващото десетилетие. Рейнолдс обаче ще запази дял от компанията си.