По време на пандемията Джорджо Армани даде на всички урок за достойно поведение в условията на криза – и днес той не се страхува да погледне в бъдещето с широко отворени очи. Майсторът разказва пред Harper’s Bazaar за неутралната по пол мода и комерсиализацията на червения килим.
Пред списанието Армани разказва, че е преминал през повече от една криза и е виждал много пъти как всичко се нормализира.
„Имах късмет. Не ходя на партита и по време на пандемията начинът ми на живот практически не се промени. По принцип следвах нормалното си ежедневие. Ставах рано, спортувах, закуска с вестника, писма, няколко важни обаждания. След това лек обяд и понякога кратка дрямка. После работех до шест, гледах телевизия, вечерях и пуснах филм. Опитах се да общувам с приятели и роднини възможно най-често, макар и само по телефона“, споделя дизайнерът.
„Наистина бих искал да вярвам, че последните събития ще ни променят към по -добро, но обикновено в такива ситуации хората бързо се връщат към старите навици,“ разочарован е Армани.
То смята, че това може би това е присъщо на самата човешка природа. Великанът в модата споделя, че през последните година и половина е направил някои интересни открития, които се надява да ни научат на нещо.
„Например, нивото на замърсяване на въздуха в градовете по време на карантина значително намаля – и ние трябва да помним това, когато всички ограничения бъдат премахнати. Това също ме накара да се замисля какво бих искал да променя в моята компания и в модната индустрия като цяло.“
Армани не смята, че не е крайно необходимо връщането на модните ревюта за този момент.
„Време е всички ние да започнем да живеем отново по законите на природата. В същото време основните модни постулати останаха същите за мен. Вярвам в необходимостта от създаване на дрехи, които да могат да се носят от истински хора, във важността на високото качество, което ще осигури на нещата дълъг живот – не само от чисто техническа гледна точка, но и от гледна точка на значимостта“, категоричен е той.
С огорчение дизайнерът разказва за промяната в модата.
„Нашият свят отдавна се нуждае от сериозно разклащане. Още преди пандемията назряваха големи проблеми. Околната среда беше застрашена, имаше изобилие от нискокачествени продукти. Повечето компании вече не разбираха какво всъщност искат клиентите им. Сигурен съм, че „бързата мода“ развали самата система на функциониране на нашата индустрия. Това наложи на клиентите необходимостта постоянно да придобиват все повече и повече нови неща, за да останат в крак с модата. В резултат на това се произвеждат твърде много дрехи, които се обличат буквално няколко пъти и след това няма къде да сложат и ги изхвърлят. Това е ужасно! Трябва да изработим стратегия за дълго време, за да забавим не само производството, но и потреблението. Дизайнерите трябва да се научат как да правят неща, които могат да се носят дълго и с удоволствие. Време е да си припомним добрия стар принцип „По-малко е повече!“
Обичам работата си – и за да бъда напълно честен, просто имам нужда от нея.
„Трябва да мога да изразя творчески себе си, да идвам всеки ден в студиото си и да изследвам собственото си въображение. Основните ми предимства са безкрайното желание да преместя границите и да науча нещо ново. И според мен имах късмет с тях“, категоричен е той.
„Истински креативен човек трябва да вярва във възможностите си. Да мисли, че най-амбициозните цели са реални и постижими.“
Армани завършва с носталгия по миналото.
„Липсва ми модата, която все още не се е превърнала в бездушна индустрия с огромни рекламни бюджети и скъпи договори със знаменитости. Това вероятно беше по-проста ера, в която дизайнерите можеха да говорят на езика на себеизразяването и аз се гордея, че запазих този подход в моята марка.“
Превод и редакция: TRENDY NEWS