Бюджетното X6 идва от Skoda и е на ток!
Цветът е Mamba Green, двигателят го няма, а буквите RS вече се използват за електрички… Не звучи зле, но ще струва над 100 хил. лв.
![Няма налично описание.](https://scontent.fsof9-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/273054554_4869272309830800_5135242451183199220_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=eIjUPjka9ZEAX9cU2ao&_nc_ht=scontent.fsof9-1.fna&oh=03_AVLiC1tcDTXJtLA2ccPSsGpDcGe3mNZzCAbN8IF6Pv3Pcg&oe=621ECA5A)
Пред вас е дългоочакваната Skoda Enyaq Coupe iV – версия купе на голямата електрическа Skoda. Най-добрата новина е, че тя идва и във вариант RS, който е първи братовчед на VW ID.5 GTX.
С 300 коня и 460 Нм това е доста симпатично звучащ RS, което донякъде да ни утеши, че зад абревиатурата вече не стои двигател с вътрешно горене. Ускорението до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, максималната скорост е 180 км/ч (електричка е все пак), а 77-киловатчасовата батерия поддържа бързо зареждане от 10 до 80% за 36 минути.
![Няма налично описание.](https://scontent.fsof9-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/272464421_323892402983277_5693651201054107257_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=JLuMf_BzGWkAX83IsmO&_nc_ht=scontent.fsof9-1.fna&oh=03_AVIG3fV_p997EWBxNJ9bDIj7cNRp3f4iG7UM8pQjfAqBQg&oe=622006E9)
Светещата предна решетка определено не ни е любимата опция за Enyaq, на за щастие винаги може да се откажете от тази опция и да спестите поставянето на 131 диода върху муцуната на модела.
В сравнение със стандартния Enyaq купето е по-непрактично за лоши пътища, защото предницата е с 15, а задницата с 10 мм по-близо до асфалта. Стилните 21-инчови джанти от снимките обаче са супер добавка, независимо дали са практични или не.
По-достъпните варианти ще могат да се поръчат с по-малка 58-киловатчасова батерия и дори само със задно предаване, като базовият модел идва със 179 к.с., а над него е версията с 204 коня.
![Няма налично описание.](https://scontent.fsof9-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/257184439_241601918155033_2564629719493564288_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=6SmR1tRTvBYAX_nEhxr&_nc_ht=scontent.fsof9-1.fna&oh=03_AVLBELZ5WjRi9uUBHIebXkE0chq0kqZw11oNZ_vLqiPx-A&oe=622045D2)
Вземете средната версия (204 к.с.) и голямата батерия, за да си осигурите доста приличен пробег с едно зареждане от 545 км (WLTP). Има още една версия под RS, тя идва с 265 к.с. и двойно предаване.
Интериорът е доста стилен, като внушителният 13-инчов сензорен екран определено е добра препратка към Model Y.
Засега няма цени за България, но в Германия вариантът RS ще се превърне в най-скъпата Skoda в актуалната гама, като ще надхвърли 53 хил. евро.