Компаниите зад създаването на „Матрицата: Възкресения“ влизат в съдебна битка, съобщава Lenta.ru.
От продуцентската компания Village Roadshow са завели дело срещу филмовото студио Уорнър Брадърс. Причината е, ранното пускане на филма по HBO Max, заради което са нанесени огромни загуби.
Според компанията, Уорнър Брадърс са били наясно, че ще се стигне до такъв отлив на зрители в кината, но въпреки това са пуснали филма в стрийминг услугата си, за да си осигурят „вълната от абонаменти за HBO Max, от която отчаяно са се нуждаели“ в края на годината.
„Матрицата: Възкресения“ излезе в края на 2021 г. – годината, в която Уорнър Брадърс пуснаха всички свои нови премиери едновременно на голям и малък екран, оправданието за което беше пандемията и притесненията на зрителите да се върнат в кината.
От Village Roadshow (VR) обаче твърдят, че дългоочакваното продължение на режисьора Лана Уашовски е трябвало да има премиера през 2022 г. и да попадне извън списъка със смесени премиери. Уорнър Брадърс обаче решили да изтеглят филма за декември 2021-ва с цел да привлекат хора към стрийминг услугата си.
Така „Матрицата: Възкресения“ изкара едва 37 милиона долара. VR дават за сравнение излезлия дни по-рано само в кината – „Спайдър-мен: Няма път към дома“, който събра от билети близо 750 милиона долара само в Щатите.
Искът още посочва, че прибързаното пускане в HBO Max е довел до бързо пиратстване на филма, което нанася допълнителни щети.
Слабото финансово представяне на филма, според Village Roadshow поставя под въпрос следващи филми от поредицата.
Уорнър Брадърс се опитва да махне VR и от работата по сериал, базиран на филма „На ръба на утрешния ден“ (Edge of Tomorrow) с Том Круз, твърди се още в съдебния иск.
И там ситуацията е сходна – Village Roadshow са съсобственици на филма, но „вместо да ги третират“ като такива, от WB са предложили на VR да се откажат от правата си и да са „втори клас“ сътрудник в проекта.
Village Roadshow, от своя страна, за момента не изплащат значителни суми от своя дял разходи по създаването на „Матрицата: Възкресения“, заради предполагаемо нарушения договор от страна на WB. Компанията иска да разбере какви са били всички печалби на Warner Bros. от филма, включително как се е отразило пускането на филма в HBO Max за привличане на абонати към услугата.
Това не е първият казус, който възниква около пускането на нови филми в стрийминг услуги.
Скарлет Йохансон заведе дело срещу Disney с аргумента, че премиерата на филма с нейно участие „Черната вдовица“ едновременно в кината и в стрийминг услугата Disney+ е довело до по-ниски приходи, а от там и до по-ниски бонуси за актрисата. Спорът беше решен през септември, а какво са се договорили двете страни не стана ясно.