Железопътните гари често са нещо повече от перон и релси, те са централната част от транспортната инфраструктура на страната. Разглеждаме някои от световните рекордьори.
Според някои източници нюйоркският терминал Grand Central е най-голямата гара в света по отношение на капацитета на пероните. Тя разполага с невероятните 44 перона и 67 коловоза на две нива под земята, които ще бъдат увеличени до общо 75 коловоза и 48 перона, когато през 2013 г. бъде открита новата гара на Long Island Rail Road под съществуващите нива.

С площ от 48 акра, станцията обслужва пътниците, които пътуват от щата Ню Йорк с железницата Metro-North до окръзите Уестчестър, Пътнам и Дъчъс, както и до окръзите Феърфийлд и Ню Хейвън в Кънектикът.
Станцията замества оригиналната централна гара Grand Central Station, която е разрушена на етапи между 1903 и 1913 г.
Железопътната гара, която работила 3 години само заради един пътник
Днешната структура е проектирана от архитектурните бюра Reed and Stem и Warren and Wetmore.
Гар дьо Норд, Париж, Франция
Гар дьо Норд е най-натоварената железопътна гара в Европа по отношение на общия брой пътници и втората по големина гара в света по отношение на пътническия капацитет. На гарата се движат предимно влакове до Северна Франция, но се предлагат и високоскоростни връзки до различни международни дестинации като Обединеното кралство, Белгия, Германия и Холандия. Понастоящем на гарата се извършват услуги от SNCF, Eurostar и Thalys.

Жп спирката е построена между 1861 и 1864 г. и е проектирана от френския архитект Жак Хиторф.
Централна гара Лайпциг, Саксония, Германия
Лайпциг Хауптбанхоф (често превеждана като Централна гара Лайпциг) е най-голямата гара в Европа по площ. Гарата е открита през 1915 г. като важен възел между железопътните линии от север на юг и от запад на изток в Германия. Днес тя разполага с 24 перона. Според някои източници обслужват средно 150 000 пътници на ден и общо 54 милиона пътници годишно.

Най-отличителната черта на гарата е нейната многоетажна зала с високи каменни арки и фасада с дължина 293 м. По време на Втората световна война бомбардировките довеждат до срутване на покрива на залата, но през 50-те години на миналия век тя е възстановена в първоначалния си вид.
Превод и редакция: TRENDY NEWS