Netflix премахна основния си план в САЩ и Обединеното кралство, в който потребителите можеха да гледат предавания и филми без реклами, тъй като компанията се опитва да привлече повече абонати към своето ниво, поддържано от реклами. Компанията заяви на своя уебсайт, че основният план от 9,99 долара на месец вече няма да бъде достъпен за нови или присъединяващи се членове, предава Reuters.
Потребителите, които вече са включени в този план, могат да продължат да го ползват, докато не променят плана си или не анулират акаунта си.
Пионерът в областта на стрийминга на видео стартира вариант за 7 долара на месец с реклами през ноември миналата година на 12 пазара, включително в САЩ, като алтернатива на плановете без реклами. Тя имаше за цел да привлече повече клиенти и да добави нов поток от приходи, тъй като конкуренцията за онлайн зрители се засили.
През май Netflix също така ограничи споделянето на пароли от домакинствата и принуди потребителите, които споделят акаунт извън същия дом, да плащат допълнителна такса, което от своя страна предизвика тълпи от потребители да се регистрират за по-евтината база с реклами.
„Очакваме, че най-важният аспект на репресията на Netflix срещу споделянето на пароли ще бъде катализаторът, който тя ще създаде, за да привлече повече потребители към рекламната си база от 6,99 долара, което от своя страна ще генерира по-високи приходи от реклама“, заявиха анализаторите на Macquarie.
През май компанията съобщи, че поддържаното от реклами ниво е достигнало почти 5 милиона активни потребители на месец, като по този начин наблегна на широкия спектър от програми за потенциалните рекламодатели.
Предвижда се компанията да отчете резултатите си за второто тримесечие след пазарите днес, където инвеститорите ще оценят рисковете от продължаващата стачка в Холивуд.
Превод и редакция: TRENDY NEWS