Японска железопътна компания влезе в заглавията на вестниците, след като се извини, че е изпратила влак с 20 секунди по-рано, съобщава BBC.
Идеята за „дълбоко извинение“ за „сериозното неудобство“ от загубените 20 секунди изглеждаше почти чужда на пътниците, които трябва да се примирят с много по-големи смущения в други страни.
В Япония средностатистическият високоскоростен влак-стрела пристига на крайната си спирка само с 54 секунди закъснение, като в това число влизат и закъсненията, причинени от неконтролируеми фактори като природни бедствия.
Ако японски влак закъснее с пет или повече минути, на пътниците му се издава сертификат. Те могат да го покажат на своя шеф или учител като извинение за закъснението си.
Но какво би станало, ако железопътните мрежи на други държави искат да се сравнят с японската точност?
Оказва се, че това е много по-трудна задача, отколкото си представяте.
Кога влакът е навреме?
Повечето държави в света публикуват статистически данни, които показват какъв процент от техните влакове пристигат „навреме“.
Може би си мислите, че един влак е „навременен“ само и единствено ако не закъснява. Но това не е толкова просто.
Проблемът е, че колкото и невероятно да звучи, няма консенсус за това какво се смята за „навреме“.
Превод и редакция: TRENDY NEWS