За туризъм във време на пандемия се изисква смело сърце и малко пари, значително по-малко, отколкото бихме дали в обичайно време. Факт е, че туристическият бранш в момента не разполага с много инструменти, с които да привлича клиенти. Единственият коз е цената.
Според съвсем скорошно изследване на Националния статистически институт 66,3% от хотелиерите имат намерение да намалят цените на пакетните си услуги, а 47,3 на сто – и на нощувката. И това най-вероятно ще се случи непосредствено след Нова година, но само за места, които могат да гарантират прилична заетост. За останалите е въпрос на тънки сметки
дали има въобще смисъл да стоят отворени и да плащат задължителните режийни разходи при семпли приходи
Браншът вече показа, че е много гъвкав и прави много, за да се приспособи към нетипичната обстановка. От преди седмица например луксозен хотел във Велинград започна да приема гости само след представяне на отрицателен PCR или бърз антигенен тест.
„Ако нямате такъв, ще ви бъде направен на място от медицинско лице за сметка на хотела“, посочват от 5-звездния спа хотел „Рич”. Спа хотел „Марково” пък инвестира в изграждането на специални кътове за хранене в самите стаи, за да се чувстват гостите комфортно и безопасно. Въведоха също и дигитално меню, за да се избегне разлистването на стандартното от много хора.
Услугата „рум сървис” възкръсна навсякъде, при това без допълнителна такса за гостите
При положение, че басейните останаха отворени след последната строга заповед на здравния министър Костадин Ангелов, от гранд хотел „Пловдив“ обявиха, че са внедрили иновативна система за пречистване на водата на закрития си басейн, която неутрализира бактерии и вируси. Много хотелиери преработиха набързо политиката за анулиране на резервации и при чрезвичайни обстоятелства връщат без проблем цялото капаро, въпреки че по закон не са длъжни.
PCR-тестовете влязоха в офертите и на туроператорските компании. В повечето случаи те са безплатни за клиентите, резервирали пътуване до чужда страна. Включиха като бонус и застраховка „Отмяна на пътуване“, която покрива предплатеното по екскурзията. Пловдивската компания „Марбо турс” пък включи застраховка срещу COVID-19 във всичките си групови програми. Това означава, че ако застрахованото лице се разболее от COVID-19 по време на пътуване в чужбина, то ще получи пълна медицинска защита. Това включва 24/7 спешен асистанс, както и покриване на възникналите медицински разходи.
Покритието в случая е до 20 000 лв- на човек
Но да се върнем пак на цените. Пътуване до Дубай през януари 2021 г. с включени самолетни билети, пет нощувки със закуски и екскурзоводско обслужване на български, вече излиза 889 лева на човек. Старата цена бе 1125 лева. Само за сравнение – 900 лева е приблизителната цена за двама души за три нощувки със закуски във парк хотел във Велико Търново по Нова година.
Така че пандемията освен кошмар, може и да бъде шанс за евтина ваканция догодина.
Източник: marica.bg
България отново трябва да стане високо развита аграрна страна, която да изнася преработена екологична продукция в Европа. Малък по обем, но качествен и скъп туризъм. Малко, но високо технологични промишлени сектори. Ограничаване на латифундистите притежаващи стотици хиляди декара плодородна българска земя, засята само с рапица и пшеница. Премахване плащанията на единица площ, държана на угар и ливади, което развращава и убива българския земеделец, няма значение, че това са евросубсидии, те това целят. Тогава защо държавата да дотира хилядите евтини, предлагащи некачествени услуги хотели, барове, заведения и т.н. Стига евтин алкохол , мръсни чаршафи, пикола, бармани и сервитьори. Стига това тотално тласкане на българина към безогледно консумиране и простотия. Освободената работна ръка да се преквалифицира и насочи в горепосочените сектори, който не иска – свят широк! Нашият народ е мъдър, ще подкрепи политическата сила ,която му предложи това!