Празните стадиони и липсата на публика продължават да оказват негативно влияние върху футболните клубове, които търпят големи загуби заради кризата с коронавируса. Лидерът във Висшата лига „Манчестър сити“ потърси решение на въпроса, като обяви откриването на още рекламни площи на своя стадион „Етихад“.
То ще бъде направено за сметка на капацитета седящи места.
От „Сити“ планират да премахнат около 1100 седалки и да намалят капацитета на стадиона си до 54 хиляди, за да могат да открият втори ред за рекламни пана и LED инсталация.
Системата, която „гражданите“ ще инсталират, е подобна на тази, която вече съществува на стадиона на „Уулвърхемптън“ „Молиню“.
„Като част от текущите разработки на „Манчестър Сити“ за подобряване на стадиона решихме да инсталираме втори ред цифрова система. За съжаление това ще намали капацитета на северната, южната и източната трибуна и по-малко хора ще имат възможност да си купуват билети или сезонни карти“, казват от клуба.
В последните години тенденцията при всички големи клубове в Англия е за увеличаване на капацитета на стадионите, като от това решение „Сити“ ще претърпи малки загуби. Целта, която от клуба търсят, е повече приходи от реклама и евентуално привличане на още спонсори.
Анализ на компанията YouGov показва спад във видимостта на марката „Сити“ от близо един процент (0.7%). За момента проучванията със специализиран софтуер не доказват, че повече рекламни площи и по-големи LED пана ще имат обратния ефект.