Съвременният облик на уредите, които използваме днес, не винаги е бил такъв. Някога гумите са били просто дървени колела, прозорците дори са нямали стъкла, първото колело е било с дървена, а не с метална рамка, мобилните телефони са били по-тежки от тухли и т.н.
В последните години в големите градове се появиха електрическите тротинетки. Те бързо станаха символ на „хипстърите“ от големите градове и жълтопаветниците от центъра на София, а по-консервативните политически среди дори ги превърнаха в символ на по-либералните млади градски избиратели.
Как се е измервала температурата преди да използваме Целзий?
Въпреки това, съоръжението за бързо предвижване не винаги е било електрическо, нито пък е било използвано главно от Мария-Баленсиага Антоанет, за да отиде до Старбъкс и да си поръча двойно макиато с бадеми и кафени зърна, докарани от екологична лодка без двигател чак от Колумбия.
Първите тротинетки и техните приложения
Тротинетката е изобретена от благородника барон Карл Дойс. Всъщност, първото му име е по-дълго от това на мексиканец – Карл Фридрих Людвиг Фрайхер фон Зауерброн. Той е немски кюрфюрст и изобретател. Изучава физика, селско стопанство и архитектура в Хайделбергския университет.
Когато изобретява първата тротинетка на 29 април 1817 г., той я нарича „машина за бързо ходене“. Прототипът е бил снабден с две дървени колела, дървена рама, кормило и за разлика от днешната електрическа тротинетка – със седалка.
Преди да се появят електрическите тротинетки, които да се използват като средство за предвижване от младите граждани на по-големите градове, те са били основно популярни сред децата с цел забавление. Всъщност, електрическите тротинетки не са нещо ново.
Коя държава първа въвежда регистрационните номера на автомобилите?
Прототипът им идва още от 1915-та година в Ню Йорк, САЩ. При него седалката вече е премахната, а водачът управлява прав. Задвижва се от бензинов двигател и е наречена Autoped. Изобретението става широко използвано, като дори намира приложение сред служителите на държавните органи.