По време на изпълнение през 2011 г. на хуманитарния оркестър „Voces para la Paz“ (Гласове за мир), перкусионистът Алфредо Аная доста забавно претърколил ръчна пишеща машина до предната част на сцената, отделил време да се настани удобно (за голямо раздразнение на диригента) и започнал да свири чрез нея.
Интересни факти за нашите мускули
Всъщност, това е достат популярна част от един определен спектакъл, който се разиграва вече повече от 70 години. Креативността и отдадеността, с които оркестъра го разиграва пред публиката, карат последната да иска още и още. Но да се върнем към историята от 2011 г.
След като седнал, Аная свирил на пишещата машина до абсолютно съвършенство. Спекаткълът „Пишещата машина за оркестър“ е композирана от Лирой Андерсон, който завършва работата си на 9 октомври 1950 г. Тя е изпълнявана много пъти от различни хора. В клипа, който ще видите по-долу в статията, солистът е Алфредо Аная, с диригент Мигел Роа, в Concierto “Voces para la Paz”, Músicos Solidarios, Auditorio Nacional de Música de Madrid, на 12 юни 2011 г.
Това парче, „Пишещата машина“, е написано от композитора Лерой Андерсън през 1950 г. Той казва пред PBS през 1972 г., че харесва да пише такива синкопирани парчета: „Знаете, че това е интересно нещо, защото съм писал парчета като „Пишещата машина“, която току-що чухте, и за часовниците, не обикновения вид, а синкопирания вид, много хора свързват това, защото случайно знаят номера , с музиката, която пиша, и са ми казвали, че хората казват“.
Филмът „Титаник“ струва повече от самия кораб
В това си интервю авторът казва, че често чува и това от обкръжението му „О, Андерсън, той просто пише тези парчета за шумове, знаете ли, за часовници и такива неща“. Той не харесва този коментар до последните си дни, тъй като според автора още тогава повечето му парчета били мелодични.